بخش دیگری از طرح ایمن‌سازی پشت‌بام قلعه «فلک‌الافلاک» اجرا می‌شود

بخش دیگری از طرح ایمن‌سازی پشت‌بام قلعه «فلک‌الافلاک» اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای حفاظت و نگهداری از قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک» خرم‌آباد، طرح ایمن‌سازی پشت‌بام این اثر ارزشمند در دستور کار قرار گرفت.

اظهار کرد: قلعه «فلک‌الافلاک» به مساحت ۵۳۰۰ مترمربع بر بلندای تپه‌ای در مرکز شهر خرم‌آباد از سنگ، آجر، خشت‌خام، گچ و آهک ساخته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه برای اجرای عملیات مرمت و ایمن‌سازی پشت‌بام قلعه «فلک‌الافلاک» اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون‌ریالی هزینه خواهد شد، افزود: این میزان اعتبار به‌منظور ایمن‌سازی برق پشت‌بام و بر اساس نقشه‌های تهیه شده توسط مشاور، تخصیص‌یافته است.

حسن‌پور، ادامه داد: قلعه «فلک‌الافلاک» خرم‌آباد به‌عنوان شاخص‌ترین اثر تاریخی لرستان، یکی از پربازدیدترین آثار کشور به شمار می‌رود که نگهداری، حفاظت و ساماندهی آن از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

وی عنوان کرد: این بنای ارزشمند تاریخی، فرهنگی ۱۰ مهرماه سال ۱۳۴۸ به شماره ثبت ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و موضوع ثبت جهانی آن نیز همچنان در دستور کار قرار دارد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.