دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با جذب دانشجوی خارجی در تراز بین المللی قرار گرفت

دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با جذب دانشجوی خارجی در تراز بین المللی قرار گرفت

دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با اخذ مجوز جذب و پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در ۳ مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران بین المللی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ دکتر مهدی منصوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: با پیگیری های مستمر و پس از برگزاری جلسات متعدد، در خواست واحد سمنان در خصوص جذب و پذیرش دانشجویان خارجی در کارگروه جذب و پذیرش سازمان امور دانشجوئی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح و مجوز پذیرش دانشجویان بین المللی در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های تحصیلی مصوب این دانشگاه صادر شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان افزود: این مجوز مختص رشته‌های تحصیلی فنی، مهندسی و علوم انسانی است و رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان مشمول این مجوز نمی باشند.

منصوری با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این واحد دانشگاهی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سمنان دارای امکانات علمی، رفاهی و ورزشی مدرن و کم نظیر در مقایسه با سایر واحدها و مراکز آموزش عالی استان می باشد و توانسته با رعایت و اجرای دقیق مقررات و ضوابط قانونی، فراهم سازی زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، آزمایشگاه‌ها وکارگاه‌های مجهز و استاندارد، کتابخانه، کادر اداری توانا و مجرب و هیات علمی متعهد موفق به اخذ مجوز جذب دانشجویان بین المللی شود.

منصوری تأمین خوابگاه ویژه دانشجویان متأهل را از اولویت‌های واحد سمنان عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته؛ امکانات رفاهی دانشجویان این واحد نوسازی و بهسازی شده و شرایط مطلوب و مناسب بویژه در سلف و خوابگاه‌ها فراهم شده است و آمادگی کامل را برای اسکان دانشجویان متأهل برون کشوری دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: بر اساس مجوز صادره ظرفیت پذیرش دانشجوی بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ۶۰۰ نفر، کارشناسی ارشد ۵۷۶ نفر و دکتری ۹۰ نفر تعیین شده است.

46

منبع: خبرآنلاین

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.