۳ موکب توسط اداره ارشاد الیگودرز در عراق برپا می شود

۳ موکب توسط اداره ارشاد الیگودرز  در عراق برپا می شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد الیگودرز از برپایی ۳ موکب شهرستان الیگودرز در کشور عراق در ایام اربعین حسینی، خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت‌الاسلام « سرلک» امام جمعه الیگودرز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به اینکه سالانه بیش از۲۰ میلیون نفر در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی حضور دارند گفت: علاوه بر اینکه این اجتماع بزرگترین تجمع جهان اسلام است، یکی معجزه الهی است که در یک شهر با کمترین امکانات این جمعیت بدون کوچکترین مشکل حضور پیدا می کنند، هر چند دشمنان تلاش کردند این اجتماع عظیم دیدن نشود، اما نتوانستند، هرساله نیز بر عظمت آن افزوده می شود و اکنون نیاز به خوبی این راهپیمایی نهادینه شده است.

. وی گفت: این راه نورانی به برکت خون شهدا برای ما باز شده است. امام جمعه الیگودرز خواستار توجه بیشتر به بعد فرهنگی این مراسم معنوی شد.

لونی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری الیگودرز نیز گفت: با توجه اینکه پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل زائران بیشتری از استانهای شرقی از مسیر این شهرستان برای پیاده روی اربعین حسینی استفاده کنند، لازم است تمامی دستگاههای اجرایی و خدمات رسان آمادگی لازم را برای خدمات رسانی و پذیرایی از آنها را در کنار مواکب شهرستان داشته باشند.

وی گفت: ایمن سازی جاده ها و آمادگی پارک های سطح شهر برای تردد و اسکان زائران نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پیرحیاتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز نیز از آمادگی هنرمندان این شهرستان برای تولید آثار و محتوی مناسب با محوریت اربعین حسینی خبر داد.

پیرحیاتی دبیر شورای فرهنگ عمومی در ادامه با تشریح وضعیت مواکب الیگودرز گفت: سال گذشته ۵۰۰ هزار زائر از مواکب الیگودرز استفاده نمودند.

وی گفت: دو موکب مردمی حضرت ابوالفضل (ع) و موکب مردمی بنی الزهرا (س)در شهر برپا شده است و ۳ موکب از الیگودرز نیز در عراق برپا خواهند شد.

پیرحیاتی از برگزاری برنامه های فرهنگی با موضوع اربعین حسینی و اجتماع و پیاده روی جاماندگان اربعین در روز ۱۵ شهریورماه خبر داده شد.

منبع: خبرآنلاین

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.