تحول در تعاونی ها نیازمند بهره گیری از جوانان با انگیزه و مبتکر است

تحول در تعاونی ها نیازمند بهره گیری از جوانان با انگیزه و مبتکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد چکشیان صبح امروز در نشست با تعاونی های استان قزوین که با حضور عین الله کشاورز ترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، روح الله زارع رئیس اتاق تعاون، در محل اتاق تعاون استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نقش مردم در انقلاب اسلامی غیر قابل انکار است و در هر هر عرصه ای، حضور مردم، موثر واقع شده است.

وی افزود: تعاون از ابزار و روش های عدالت اجتماعی است و یکی از مولفه های سرمایه اجتماعی، مشارکت است. اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید استفاده از افراد با تجربه، جوان، ایده پرداز و مبتکر حرکت تحولی در تعاونی های کشور و استان قزوین را در دستور کار قرار دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی دنیا یک تعریف داشت و بعد از انقلاب تعریف دیگری به خود گرفت، تصریح کرد: تعاون شامل چهار مولفه اقتصاد، مردمی سازی، مشارکت اجتماعی و عدالت اجتماعی است و بر این اساس معتقدیم مسائل اقتصادی که جامعه ما را رنج می‌دهد با حضور مردم حل شدنی است.

این مسوول ادامه داد: فلسفه گفتگو ها این است که بتوانیم به هم اندیشی، همدلی و هم افزایی برسیم تا اینکه چگونه به آن هدف برسیم. یکی از مشکلات اساسی ساختارها این نگاه است که می توانیم بدون اشتراک و هم اندیشی برای رسیدن به هدف ممکن نیست.

وی عنوان کرد: در احصاء مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزش برای اولین بار ۴۰ مسئله به وجود آمد و اولویت بندی شد و در تابستان ۱۴۰۱ بر اساس همین مسائل سند راهبردی حوزه فرهنگی برنامه ریزی شد که سال به سال نیاز به اصلاح و تکمیل دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد: حوزه آسیب های اجتماعی که از مهم‌ترین مسائل راهبردی کشور است به این نشست ها اضافه شده است. همچنین در نشست های منطقه ای به دنبال اظهار نظر و اشتراک تجارب در جمع های کوچک هستیم تا برای همه افراد تبیین شود.

پایان پیام/

منبع: فارس