صنعت نمایشگاهی نیازمند عزم جدی در زمینه سیاست‌گذاری و مدیدیت صحیح/حرکت شرکت‌ها با شراکت تجاری در فضاهای نمایشگاهی 

مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی کشور نیازمند عزم جدی در زمینه سیاست‌گذاری و مدیریت صحیح است، گفت: نمایشگاه‌ها در کشور باید ۳۶۵ روزه و ۳۶۰ درجه در زمینه‌های متنوع و مختلف برگزار شود.

صنعت نمایشگاهی نیازمند عزم جدی در زمینه سیاست‌گذاری و مدیدیت صحیح/حرکت شرکت‌ها با شراکت تجاری در فضاهای نمایشگاهی 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، عباس تقدسی نژاد مدیرعامل شهر آفتاب، صبح امروز در تور خبرنگاران رسانه‌های جمعی حوزه شهری شرکت نمایشگا‌ه‌های بین‌المللی شهر آفتاب، ضمن تشریح برنامه‌ها و چالش‌های پیش روی نمایشگاه شهر آفتاب، گفت: ما به دنبال رسیدن صنعت نمایشگاهی کشور به جایگاه واقعی هستیم به‌طوریکه فقط به برگزاری نمایشگاه در چهار روز اکتفا نکنیم و برنامه‌های جامعی را برای تمامی سال از یک موضوع نمایشگاهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی نیاز به تحول و تغییر اساسی دارد، تصریح کرد: صنعت نمایشگاهی دیده و شنیده نشده است، از این رو نیاز به تحول دارد و ما باید به‌طور جدی این موضوع را دنبال کنیم‌ که مستلزم تعامل و همکاری دیگر دستگاه‌ها است.

تقدسی نژاد گفت: ما در فرایند اسناد و راه‌اندازی مجموعه شهرآفتاب فراز و فرودهای بسیاری را طی کردیم و در طول یکسال گذشته شاهد برگزاری نمایشگاه‌های فاخری بودیم. به‌طوری که نمایشگاه صنعت بیش از ۷۰ درصد رشد و بیش از ۵۰ درصد مشارک کننده داشته است.

مدیرعامل شهر آفتاب با تاکید بر اینکه ما نمایشگاه بین‌المللی تهران را نه رقیب و نه دشمن خودمان می‌دانیم، گفت: باید آشفتگی که در اکوسیستم نمایشگاه شهرآفتاب حاکم است را از بین ببریم و به ایده‌آل برسیم.

به گفته وی؛ تحقق همکاری فی مابین دانشگاه و شهرآفتاب در راستای توسعه نمایشگاهی کشور در دستور کار است.

تقدسی نژاد بیان داشت: متراژ فروشی در مقوله اجاره فضاهای نمایشگاهی در ‌شأن مجموعه‌‌‌های نمایشگاهی بوده و باید بستری فراهم شود تا شرکت‌های مختلف بتوانند با شراکت تجاری در فضاهای نمایشگاهی حرکت کنند.

وی افزود: بیش از ۸ هزار اتحادیه و صنف داریم که نزدیک به ۱۰۰۰ موضوع نمایشگاهی برای آنها می‌شود تعریف کرد که هر کدام می‌توانند اولین نمایشگاه در عرصه خودشان باشند و به ارائه خدمات بپردازند.

تقدسی نژاد آمایش و آسیب‌شناسی برای صنعت نمایشگاهی را ضروری خواند و گفت: برای کمک به اولین‌ها باید آمایش داشته باشیم.‌ نمایشگاه سینما نیست بلکه خود فیلم است تا مخاطب در جریان کار قرار بگیرند.

وی افزود: ما حاضریم برای صنایع راکدی که در دولت احیا شدند نمایشگاه برگزار کنیم تا آثار و توانمندی دولت دیده شود. لذا باید به ایجاد فضای مناسب برای ارتباط جدی برای دیده‌شدن در دنیا بیاندیشیم.

مدیرعامل شهر آفتاب با بیان اینکه ۳۳ سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: با برگزاری نمایشگاه در هر استان می‌توان ضمن حل مشکلات و چالش‌ها اولین‌ها را نیز معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و مدیریت شهری نقش بسیار مهمی در شناساندن صنعت نمایشگاهی دازند، بیان داشت: نقش رسانه، شهر، مدیریت شهری و وزارت صنعت و معدن بسیار مهم است و باید بجایی برسیم نمایشگاه‌های ۳۶۰ روزه و ۳۶۰ درجه افتتاح شود.

منبع: موج