زائران اربعین از تردد غیرمجاز پرهیز کنند

زائران اربعین از تردد غیرمجاز پرهیز کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علی محبوبی‌پور عصر چهارشنبه در نشست هماهنگی کمیته‌های ستاد اربعین حسینی در اردبیل اظهار کرد: اکثر زائران استان اردبیل از مرز خسروی و مهران تردد می‌کنند در حالی که مرز نزدیک تمرچین نیز موقعیتی مناسب برای تردد زائران استان اردبیل و شمالغرب کشور است.

وی به تلاش مجموعه انتظامی استان و پست در صدور گذرنامه و سرعت دادن به ارسال آن اشاره کرد و گفت: روزانه بیش از یک‌هزار گذرنامه در استان اردبیل صادر می‌شود و ادارات پست در کمترین زمان این گذرنامه‌ها را درب منزل متقاضیان تحویل می‌دهند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل به برخی ممنوعیت‌ها در سفر به کربلای معلی اشاره کرد و افزود: در کنار ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه و به شکل مسافری، کشور عراق اعلام کرده که نباید زائران پاوربانک با خود به همراه داشته باشند.

محبوبی‌پور تصریح کرد: ما به صورت منظم فرآیند سفر زائران را به کشور عراق رصد می‌کنیم و سعی ما بر این است تا موانع و مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

وی با اشاره به تاکید مسئولان کشوری در ممانعت از تردد غیرمجاز در مرزها و پرهیز از اقدامات غیرقانونی در این حوزه خاطرنشان کرد: امیدواریم زائران با داشتن گذرنامه و گرفتن عکس آن در گوشی خود برای اطمینان بیشتر اقدام به سفر کرده و از جابجایی‌های غیرمجاز پرهیز کنند.

محبوبی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۱۷ موکب خدمات رسانی اهالی استان اردبیل در داخل و خارج از مرزها به زائران ارائه خدمات خواهند کرد که ۱۱ موکب در عراق و ۶ موکب نیز در مسیر تردد زائران در داخل کشور خدمت‌رسانی می‌کنند.

دبیر و جانشین رئیس ستاد اربعین حسینی استان اردبیل بیان کرد: راهداری با تدارک ۲۷۰ دستگاه اتوبوس در قالب ۶۰ شرکت و یک‌هزار و ۲۰۰ راننده حرفه‌ای در این ایام به زائران ارائه خدمات می‌کنند تا امکان انتقال آنها به مرز و بازگشت آنها با ایمنی خاص فراهم آید.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: زائران در تهیه دینار و دلار نیز باید از مراکز معتبر اقدامات تأمینی خود را انجام دهند تا گرفتار فروشندگان دینار و دلار تقلبی نشوند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل تلاش اداره پست را برای خدمت‌رسانی به زائران و توزیع گذرنامه‌های تولید شده یادآور شد و تصریح کرد: ۵۰ توزیع‌کننده در ۱۴ دفتر خدمات پستی در این ایام در نوبت صبح و عصر به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

منبع: مهر