شاخص کیفیت هوای قم در شرایط خطرناک قرار گرفت

شاخص کیفیت هوای قم در شرایط خطرناک قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، شنبه ۳۱ تیرماه شاخص کیفیت هوا در شهر قم به علت ذرات آلاینده معلق در شرایط خطرناک قرار دارد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار در خواست شده تا از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را خودداری و از تردد غیرضروری به منظور کاهش تماس مستقیم با آلاینده هوا اجتناب کنند.

شاخص کیفیت هوا (AQI=357) در شهر قم به علت پدیده گرد و غبار هوا (ذرات معلق PM10) در شرایط خطرناک قرار دارد و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند و افراد دیگر باید از فعالیت‌های طولانی و یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

از واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی نیز خواسته شده تا از قرار دادن محصولات غذایی آماده مصرف از قبیل آجیل و خشکبار و … در خارج واحد و کنار معابر عمومی که در معرض آلودگی هوا هستند خودداری کنند.

هواشناسی قم در خصوص وضعیت جوی امروز استان اعلام کرده، آسمان قم صاف، از بعد از ظهر وزش باد شدید و گرد و خاک همراه خواهد بود.

بیشینه دمای امروز قم به ۴۳ درجه می‌رسد و کمینه آن نیز ۲۸ درجه پیش بینی شده است.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.