آغاز به کار سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در سنندج

سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران یکم شهریور در پارک مشاهیر سنندج با حضور ۱۲۹ نفر از جوانان و نوجوانان سراسر کشور آغاز به کار کرد.

آغاز به کار سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در سنندج

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران یکم شهریور در پارک مشاهیر سنندج و باحضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و ۱۲۹ نفر از جوانان و نوجوانان سراسر کشور آغاز به کار کرد.

این دوره از جشنواره با شعار ایران دوست داشتنی برگزار شده و قرار است جوانان و نوجوانان راه یافته به این رویداد طی سه روز در کارگاه های آموزشی در کنار اساتید برجسته هر رشته به خلق آثاری با مضمون این شعار بپردازند.

مینا صدری دبیر سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در این مراسم اظهار کرد: یکی از ارزشمندی ترین کارها برای اعتلای هر حوزه ای ایجاد بستری است که جوانان و نوجوانان بتوانند در کنار اساتید خود قرار گیرند.

وی افزود: یکی از ویژگی های بارز این جشنواره برقراری همکاری و همدلی صمیمانه بین هنرمندان و اساتید در رشته های مختلف هنرهای تجسمی است.

محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم با اشاره به اینکه حدود ۹۰۰ نفر در این رویداد شرکت کردند، اظهار کرد: در نهایت از این تعداد ۱۲۹ نفر آثارشان مورد تایید برای حضور در این رویداد هنری قرار گرفت.

وی به تفاوت های این دوره از جشنواره با دوره های گذشته اشاره کرد و گفت: در این دوره برای نخستین بار رده سنی نوجوان و جوان از هم تفکیک شدند و آثار رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال نوجوان و ۱۹ تا ۲۴ سال جوان به طور مجزا مورد داوری قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره ایران دوست داشتنی است، بیان کرد: از دیگر تفاوت های این دوره از جشنواره، انتخاب یکی از بانوان هنرمند برجسته به عنوان دبیر اجرایی جشنواره است.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیاری از جاهای دیدنی ایران هم چون کردستان زیاد شناخته شده نیستند و رسانه ها و هنرمندان برای معرفی بهتر این استان رسالت خطیری برعهده دارند.

در ادامه حسن عسکری فرماندار شهرستان سنندج در افتتاحیه این جشنواره با اشاره به اینکه هنر نقش مهم و انکارناپذیری در روند تکامل بشریت داشته اند، اظهار کرد: امروزه کسی نمی تواند نقش هنر را در بخش های مختلف نادیده بگیرد.

وی افزود: اگر هنر و هنرمندان نبودند تاریخ بشر روند تکاملش بدین گونه طی نمی شد بنابراین بخش زیادی از آن مدیون تلاش هنرمندان است.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه هنرمندان در انتقال مفاهیم تمدنی تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: اندیشه ای در تاریخ می ماند و به آیندگان منتقل می شود که در قالب هنر باشد.

عسکری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب لقب فرهنگی را به استان کردستان داده اند که این به دلیل وجود مفاخر بزرگ و هنرمندان شاخص این دیار بوده است.

عسکری خاطرنشان کرد: در زمینه هنرهای تجسمی هم سنندج زادگاه هنرمندان بزرگ و شناخته شده ای هم چون ضیاالدینی ها و غریب پور هاست.

وی با بیان اینکه این جشنواره به نوعی آموزشی و در راستای انتقال مفاهیم و رشد هنر است، گفت: می طلبد مدیریت شهری از توان هنرمندان هنرهای تجسمی بهره گیرند.

منبع: موج