مدتیست که وبسایت شرکت ایستا موتور ارس به نشانی ISTAMOTOR.COM، فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. اما در تازهترین اخبار، این شرکت کاتالوگ اولین محصول خود، یعنی شاسی بلند مونتاژی لئو MX8 را منتشر کرده است.
براساس اعلام ایستا موتور ارس، این شرکت برنامه دارد تا لئو MX8 را در دو تیپ پایه (DLX) و فول (SLX) مونتاژ و به بازار ایران عرضه کند. تفاوت دو تیپ، در امکانات رفاهی و ایمنی مختصر شده و از نظر فنی، تفاوت خاصی ندارند.
پس با ما همراه باشید تا در ادامه، نگاهی به تفاوت دو تیپ شاسی بلند MX8 بیندازیم…
مشخصات فنی
لئو MX8 مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری T-GDI سری 4K31 میتسوبیشی است. موتور 2 لیتری توربوشارژ نصب شده در خودرو مذکور با اتصال به گیربکس 8 سرعته ZF، توانایی تولید 228 اسب بخار، قدرت و 360 نیوتن متر، گشتاور را دارد.
این خودرو از شاسی نردبانی مستقل و سامانه چهارچرخ محرک با تمرکز بیشتر روی محور عقب بهره میبرد؛ پس با یک SUV یا شاسیبلند واقعی روبرو هستیم. قدرت در حالت عادی به چرخهای عقب منتقل میشود؛ اما باتوجه به چهار چرخ محرک بودن، قابلیت انتقال نیرو به چرخهای جلو نیز وجود دارد. حالتهای رانندگی نرمال، اسپرت، برف، شن، گل و لای، اقتصادی و حالت یکپارچه اتوماتیک برای رانندگی قابل انتخاب است. البته بهتر است بدانید که سیستم تعلیق در جلو از نوع دو جناقی دوبل بوده و در عقب 5 مفصلی با اکسل یکپارچه است.
لئو با 4,882 میلیمتر طول، 1,850 میلیمتر عرض و 2,850 میلیمتر ارتفاع شاسیبلند بزرگی است و که 1950 کیلوگرم وزن دارد داشته و فاصله محوری آن 2,850 میلیمتر است.
امکانات رفاهی و ایمنی
در تیپ فول یا SLX، لئو MX8 مواردی چون سامانه کمکی راننده ADAS LEVEL 2.0، دوربین 360 درجه، نویگیشن، آینه الکتروکرومیک، چراغهای LED، سنسور نور و… را بیشتر از تیپ DLX دارد. همچنین در تیپ فول، مانیتور لمسی، 12 اینچی بوده و به صورت عمودی میباشد. درصورتی که در تیپ پایه، مانیتور 10 اینچی افقی است. نمایشگر دیجیتالی کلاستر خودرو هم در نسخه فول، ابعاد بزرگتری دارد.
از امکانات رفاهی و ایمنی مشترک دو تیپ لئو MX8 میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
- هفت کیسه هوای ایمنی
- سیستم کنترل پایداری
- ترمزهای ABS و EBD
- سیستم ضد لغزاش دیفرانسیل (LSD)
- سیستم تعادل دینامیکی خودرو (VDC)
- سیستم کمکی ترمز هیدرولیکی (HBA)
- سیستم ضد واژگونی خودرو (RMI)
- نمایشگر هشدار آسیب دیدگی تایرها (HAZ)
- سیستم ترمز و توقف هوشمند (AVH)
- سیستم کنترل سرعت در هنگام پارک (CDP)
- سیستم مدیریت نیروی کشش چرخ ها به کمک موتور (EDC)
- سیستم کروز کنترل
- تنظیم برقی صندلی راننده: تیپ پایه: 6 جهته برقی/ تیپ فول: 8 جهته برقی همراه با تنظیم گودی کمر
- جک برقی صندوق عقب
- آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن
- شیشههای عقب دودی
- سانروف
- ترمز پارک برقی با اتوهولد
- تودوزی چرمی
- سنسور دنده عقب
- رینگ 18 اینچی آلومینیومی
- سیستم صوتی با چهار بلندگو
- شارژر بیسیم گوشی
- و…
کاتالوگ
تصاویر
نوشته خودرو جدید لئو MX8 ایستا موتور ارس در دو تیپ به ایران میآید؛ کاتالوگ اولین بار در چرخان پدیدار شد.
منبع: چرخان