توسعه شبکه گازرسانی با اولویت روستاهای فاقد گاز و مناطق محروم استان سمنان

توسعه شبکه گازرسانی با اولویت روستاهای فاقد گاز و مناطق محروم استان سمنان

طی ۲ سال از آغاز به کار دولت سیزدهم، ده‌ها پروژه گازرسانی به مناطق روستایی و واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان سمنان، با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان سیدجواد حقیقت حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با تبریک فرارسیدن هفته دولت و با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ده‌ها پروژه گازرسانی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف روستایی، صنایع، معادن و واحدهای تولیدی و کشاورزی طی دو سال اخیر، گفت: قطار توسعه و پیشرفت با روی کارآمدن دولت سیزدهم جان تازه‌ای گرفت و در مسیر خدمت‌رسانی به مردم، توسعه شبکه گازرسانی با اولویت روستاهای فاقد گاز و مناطق محروم و تلاش برای پوشش حداکثری همه روستاها در دستور کار قرار گرفت.

حقیقت حسینی با بیان این‌که تاکنون ۲۹۶ روستا با تعداد ۳۹ هزار و ۸۸۴ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند شده‌اند، توضیح داد: در دوران خدمت رسانی دولت سیزدهم، تعداد ۴ هزار و ۴۹۷ مشترک روستایی استان سمنان از خدمات شرکت گاز بهره مند شدند؛ با این رقم مجموع مشترکین بخش روستایی در سطح استان پهناور سمنان به ۶۰ هزار و ۱۹۷ تعداد مشترک رسید؛ ضمن این‌که در سال جاری گازرسانی به روستاها ادامه دارد و طبق تعهد و برنامه های پیش بینی شده، عملیات گازرسانی به ۸ روستا تا پایان سال در دست اقدام است.

وی با اشاره به تعداد کل مشترکین برخوردار از گاز طبیعی در سطح استان، گفت: ۱۴ هزار و ۸۹۴ اشتراک جدید گاز در سطح استان در طی این دوسال ثبت شد؛ براین اساس تعداد مشترکان گاز طبیعی در سطح استان به ۳۲۲هزار و ۳۳ اشتراک رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به این‌که از مرداد ماه ۱۴۰۰ تاکنون با گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی مقدار قابل توجهی از فراورده های نفتی صرفه جویی شده، گفت: تعداد واحدهای صنعتی گازرسانی شده طی دو سال، ۱۸۳ واحد با مقدار حجم جایگزین شده ۷۶ هزار و ۸۶۰ متر مکعب گاز طبیعی در ساعت است؛ همچنین تعداد واحدهای گازرسانی شده مشمول مصوبه شورای اقتصاد ۲۲۰ واحد و با مقدار حجم صرفه جویی شده ۱۰میلیون و ۷۶۱ هزار لیتر به ثبت رسیده است.

حقیقت حسینی از گاز به عنوان موتور پیشران و محور توسعه یاد کرد و توسعه گازرسانی را مقدمه اشتغال آفرینی دانست و افزود: گازرسانی به واحدهای تولیدی و توجه به مناطق کم برخوردار از اهداف راهبردی شرکت ملی گاز ایران است و اجرای این امر در سال ۱۴۰۲ و در سطح استان با شتاب بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی با توجه به مصرف گاز استان طی دو سال اخیر در بخش‌های مختلف اعم از خانگی، صنعتی، تجاری و… گفت: در بخش صنعتی یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون، در بخش نیروگاهی یک میلیارد و ۶۷۷ میلیون، در بخش خانگی یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون، در جایگاه‌های CNG ۲۷۳ میلیون، در بخش تجاری ۹۵ میلیون و بخش عمومی ۳۸ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده که در مجموع معادل ۵ میلیارد و ۱۰۱ میلیون مترمکعب گاز در سطح استان مصرف شد که این امر نشان از تولید اشتغال‌زا و پویایی صنعت و عملکرد مثبت شرکت گاز استان سمنان در تأمین پایدار گاز دارد.

*** ۴پروژه گازرسانی استان سمنان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از بهره‎برداری و کلنگ‌زنی ۴ پروژه گازرسانی روستایی و واحدهای تولیدی و کشاورزی در سطح استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۹۲ میلیارد ریال طی هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

سیدجواد حقیقت‌حسینی با بیان این‌که در حال حاضر، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۱ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، ابراز داشت: در هفته دولت با سرمایه گذاری مبلغ ۱۷۹ میلیارد ریال، پروژه گازرسانی به روستاهای ایج، جوین، امامزاده عبداله و امامزاده زید از توابع شهرستان سرخه به بهره‌برداری می‌رسد و مردم شریف این ۴ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به سهم ۷۰ درصدی گاز استان در بخش نیروگاه و صنعت افزود: طی هفته دولت از پروژه گازرسانی به واحدهای صنعتی، تولیدی و کشاورزی در سطح شهرستان‌های گرمسار، آرادان، شاهرود و میامی نیز با اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیارد ریال بهره‌برداری خواهد شد و همچنین عملیات اجرایی و توسعه گازرسانی به ۴ واحد مصوبه شورای اقتصاد در سطح شهرستان گرمسار با اعتباری بالغ بر ۱۴۰میلیارد ریال آغاز می‌شود.

46

منبع: خبرآنلاین