روسیه هدف قرار گرفتن جت شخصی پریگوژین را رد کرد

جت شخصی پریگوژین

منابع خبری روسیه گزارش دادند طبق بررسی‌های اولیه، جت شخصی پریگوژین رئیس گروه نظامی خصوصی واگنر سقوط کرده و هدف قرار نگرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وبسایت نظامی روسی «ریبار» اعلام کرد که در اولین بازرسی از لاشه جت شخصی پریگوژین، هیچ اثری از هدف قرار دادن آن مشاهده نشد.

این در حالی است که روزنامه فایننشال تایمز به نقل از کانال تلگرامی وابسته به واگنر مدعی شد اطلاعات اولیه حاکی از آن است که پدافند هوایی، هواپیما را در شمال مسکو سرنگون کرده است.

از سوی دیگر، مرکز اطلاعات ناوبری هوایی روسیه نشان اعلام کرد هواپیمایی که گفته می‌شود حامل پریگوژین بود، پروازی نامنظم را تجربه کرد و از ارتفاع ۳۰۰۰۰ فوتی به ۸۰۰۰ پایی فرود آمد.

همچنین کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که یک پرونده جنایی مربوط به سقوط جت رییس گروه نظامی خصوصی واگنر در شمال مسکو باز شده است.

شامگاه چهارشنبه، جت شخصی متعلق به پریگوژین، رئیس واگنرها در نزدیکی مسکو سقوط کرد که در نتیجه آن، ۱۰ نفر جان باختند.

آژانس حمل‌ونقل هوایی فدرال روسیه تایید کرد که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر و دمیتری اوتکین، معاون وی سوار بر هواپیمای سقوط کرده در شهر تور بوده‌اند.

زلنسکی: ما ارتباطی با مرگ پریگوژین نداریم

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، امروز پنج‌شنبه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: ما هیچ ارتباطی با مرگ ادعایی پریگوژین نداریم.

در همین رابطه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه از شنیدن گزارش‌ها مبنی بر کشته شدن یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر روسیه در سانحه هوایی متعجب نشده، انگشت‌اتهام را به سمت پوتین گرفت.

در همین حال یک مسئول منطقه زاپوریژیا تحت کنترل روسیه گفت که یکی از فرماندهان واگنر جسد پریگوژین و معاونش دمیتری یوتکین را شناسایی کرده است.

مطالعه بیشتر: سقوط هواپیمای پریگوژين در شمال مسکو/رئیس واگنر کشته شد

منبع: ایسنا

مطالعه بیشتر: سقوط هواپیمای پریگوژين در شمال مسکو/رئیس واگنر کشته شدمنبع: تجارت‌نیوز

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.