احیای کامل ۲ واحد تولیدی راکد در ارومیه و خوی

احیای کامل ۲ واحد تولیدی راکد در ارومیه و خوی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه،‌ جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به تلاش ویژه در این حوزه برای احیای واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات سرمایه گذاران گفت: ۲ واحد تولیدی بدون هیچ گونه فعالیت طی سال های اخیر با تلاش ویژه کارگروه‌ تسهیل و همچنین دستورات ویژه استاندار آذربایجان غربی در ارومیه و خوی احیا شده و زمینه فعالیت آنها فراهم شد.

وی افزود: این ۲ واحد که معین شمش ارومیه و آرد اورین خوی را شامل می شونددر راستای فعالیت های کارگروه تسهیل و همچنین یکشنبه های حمایت از تولید احیا شده اند که با به سرانجام رسیدن این امر، دهها نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم صاحب شغل می‌شوند.

کرمی اضافه کرد: با توجه به اینکه عارضه یابی واحدهای تولیدی با حضور افراد متخصص صورت گرفته و مشکلات منتهی به رکود واحدها به صورت کامل بررسی می شود، در قالب کارگروه تسهیل و یکشنبه های حمایت از تولید، بهترین تصمیم ها گرفته می شود تا واحدها البته با همت صاحبان آنها، از رکود خارج شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی‌ درخصوص این واحدها اظهار کرد: شرکت معین شمش که از واحدهای راکد در استان بود، اواسط زمستان سال گذشته مورد بازرسی در قالب یکشنبه های تولید قرار گرفت و علاوه بر جلوگیری از تملک این واحد توسط بانک، اقداماتی برای راه اندازی مجدد آن عملیاتی شد.

کرمی با بیان اینکه این کارخانه حدود ۶ سال تعطیل کامل بود، ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که در این خصوص انجام شد، تعیین تکلیف و تقسیط بدهی شرکت به بانک بود که زمینه بازفعالیت این واحد تولیدی را فراهم کرد.

وی گفت: کارخانه معین شمش از خرداد سال جاری در اختیار مالک قرار گرفته و با راه اندازی مجدد آن،‌ زمینه بازگشت کارکنان ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی‌ همچنین از فعالیت دوباره کارخانه آرد اورین خوی پی از پنج سال تعطیلی خبر داد و افزود: وجود بدهی به بانک و نبود نقدینگی برای تامین گندم در راستای تولید آرد مشکلات این واحد در زمان تعطیلی بود.

کرمی اضافه کرد: در راستای رفع مشکلات این واحد نیز از تملک آن توسط بانک‌ جلوگیری شد و با تقسیط مجدد بدهی های‌واحد، راه اندازی مجدد آن با موفقیت انجام شده است.

وی اظهار کرد: ظرفیت کارخانه معین شمش تولید سالانه پنج‌هزار تن شمش فولادی کربنی و ظرفیت کارخانه اورین‌خوی هم تولید سالانه ۹۰ هزار تن آرد است.

انتهای پیام

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.