۶۰۹روستا در قزوین گازدار شدند

۶۰۹روستا در قزوین گازدار شدند

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: با بهره‌مندی ۵۱روستا از نعمت گاز طبیعی، تعداد روستاهای گازدار استان قزوین به ۶۰۹روستا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی حجتی‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با تبریک فرارسیدن هفته دولت، اظهارکرد: دستاوردهای صنعت گاز از ابتدای مرداد ماه سال۱۴۰۰ تا پایان تیرماه سال۱۴۰۲ در همه حوزه‌ها قابل توجه و درخشان بوده که همسو با این روند، در این مدت ۵۱روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند، ۹۹روستا در دست اجرا و ۱۵روستا نیز در مرحله برآورد و مطالعات فنی است.

او افزود: با بهره‌مندی این تعداد روستا از نعمت گاز طبیعی، تعداد روستاهای گازدار استان قزوین به ۶۰۹روستا رسیده است.

حجتی‌پور از رشد ۱۲درصدی گازرسانی در حوزه‌ شبکه‌گذاری خبر داد و گفت: با تلاش همکاران مهندسی، متراژ شبکه گازرسانی در سطح استان از سال۹۲ تاکنون از ۷هزار و ۴۸۲کیلومتر شبکه‌گذاری به ۸هزار و ۱۴۷کیلومتر افزایش یافته است.

این مسئول ضمن اشاره به رشد ۹درصدی در بخش اشتراک‌پذیری، افزود: شرکت گاز استان قزوین با هدف گذاری صحیح و تلاش و همت پرسنل توانسته از مرداد سال۱۴۰۰ تاکنون، بیش از ۳۱هزار مورد اشتراک‌پذیری انجام دهد که در مجموع این رقم در سطح استان قزوین به بیش از ۴۷۷هزار مشترک می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اقدامات شرکت گاز استان قزوین در حوزه گازرسانی را محدود به روستاهای استان ندانست و اظهارکرد: از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام در این مدت می توان به ۶کیلومتر شبکه‌گذاری و نصب ۲۱۵انشعاب در اقدام ملی مسکن، ساخت ایستگاه C.G.S ۳۰۰۰۰ M۳/hr و اجرای حدود ۱۰هزار متر خط تغذیه به منظور گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای نودهک، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهرک عظیمیه، آغاز عمیات اجرایی خط تقویتی بیدستان و شهرصنعتی البرز و گازدار کردن بیش از ۹۰گلخانه، دامداری و مرغداری با ظرفیت‌های متفاوت اشاره کرد.

حجتی‌پور اقدامات انجام شده در حوزه بهینه‌سازی را مربوط به دولت سیزدهم دانست و گفت: بهینه سازی ۸۳۲واحد موتورخانه طی سال های۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با هزینه کرد ۶۶میلیارد و ۳۷۰میلیون ریال انجام شده؛ ضمن آن‌که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز در همین بازه زمانی، کمک هزینه لوله‌کشی داخلی منازل ۲۳۸مدد جو تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی با توجه به تخصیص ۵۰میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در پایان با اشاره به تداوم همکاری شرکت گاز استان قزوین با جوامع علمی کشور در راستای فرمایشات رهبر انقلاب و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان ، اظهارکرد: از ابتدای دولت مردمی سیزدهم، بسیاری از پروژه‌های این شرکت با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به بار نشسته است.

۴۶

منبع: خبرآنلاین