عملکرد استثنایی مهدی طارمی از زمان حضور در لیگ پرتغال / نکته آماری

طارمی در یک قدمی انتقال به میلان قرار دارد.

طرفداری | با تایید جانلوکا دی مارتزیو، انتقال مهدی طارمی به میلان در یک قدمی نهایی شدن قرار دارد و مهاجم ایرانی در ۳۱ سالگی، راهی پرافتخارترین تیم ایتالیایی تاریخ لیگ قهرمانان می‌شود.

از زمان بازشدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۲۳، باشگاه‌های مطرح دیگری چون اینتر و منچستریونایتد نیز به طارمی ابراز علاقه کرده و با پورتو بر سر میز مذاکره نشستند اما این میلان بود که به تلاش خود تا روزهای پایانی ادامه داد و در نهایت موفق به جلب رضایت باشگاه پرتغالی شد.

بر اساس داده‌های آماری اوپتا، مهدی طارمی در حالی از فوتبال پرتغال خداحافظی می‌کند که در طی مدتی نسبتا کوتاه، نام خود را به عنوان یکی از بهترین گلزنان تاریخ لیگ این کشور و باشگاه پورتو جاودانه کرد. طارمی در فصل ۲۰۱۹/۲۰ اولین بازی خود در لیگ پرتغال را با پیراهن ریو آوه انجام داد و از آن زمان تاکنون، با به ثمر رساندن ۷۶ گل در ۱۳۲ بازی بیشتر از هر بازیکن شاغل دیگری در لیگ پرتغال موفق به گلزنی شده است، نکته جالب توجه این است که نزدیک‌ترین تعقیب کننده طارمی در این فاکتور آماری، ۲۰ گل با او اختلاف دارد! عملکرد مهدی طارمی با پیراهن‌های ریوآوه و پورتو ۱۸۸ بازی ۱۰۱ گل ۵۴ پاس گل آقای گل لیگ پرتغال در فصل‌های ۲۰۱۹/۲۰ و ۲۰۲۲/۲۳ یک قهرمانی لیگ پرتغال دو قهرمانی در جام حذفی پرتغال دو قهرمانی سوپرجام پرتغال یک قهرمانی لیگ کاپ پرتغال

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.