آیفون 15 پرو با فریم تیتانیومی از مدل نسل قبلی خود 7 تا 8 درصد سبک‌تر خواهد بود

آیفون 12 پرو اپل و مدل‌های رده بالا جدیدتر از آن همگی دارای فریم‌های میانی از جنس فولاد ضد زنگ هستند. اما گزارش‌های متعدد نشان می‌دهند که گوشی‌های جدید آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا مجهز به فریم میانی تیتانیومی خواهند بود.

تیتانیوم علیرغم قدرت بیش‌تر و دوام بالاتر نسبت به فولاد ضد زنگ از وزن سبک‌تری نیز برخوردار است. این پدیده به لحاظ تئوری موجب می‌شود تا گوشی‌های برتر نسل آینده اپل در مقایسه با آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس از وزن سبک‌تری برخوردار باشند. گوشی‌های سری آیفون 14 پرو اگرچه جزو بهترین مدل‌های موجود در بازار هستند؛ اما غالبا به‌دلیل وزن بالا خود مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

آیفون 14 پرو مکس دارای نمایشگر 6.7 اینچی و وزن 240 گرمی است؛ در حالی‌که آیفون 14 پلاس با وجود اندازه مشابه تنها 203 گرم وزن دارد. این پدیده از آنجا ناشی می‌شود که شاسی آیفون 14 پلاس از جنس آلومینیوم ساخته شده است؛ عنصری که در مقایسه با فولاد ضد زنگ وزن سبک‌تری دارد.

تیتانیوم در مقایسه با آلومینیوم از وزن بالاتری برخوردار است. بنابراین استفاده از تیتانیوم در آیفون 15 پرو مکس (آیفون 15 اولترا) اگرچه وزن آن‌را به آیفون 14 پلاس نخواهد رساند؛ اما کماکان موجب می‌شود تا وزن آن در مقایسه با آیفون 14 پرو مکس سبک‌تر باشد. اما این تفاوت تا چه اندازه آشکار خواهد بود؟ در صورت صحت برآوردهای ارائه شده توسط وبسایت 9to5Mac، این اختلاف چندان چشمگیر نخواهد بود.

به گفته این منبع خبری، آیفون 15 اولترا 221 گرم وزن خواهد داشت؛ در نتیجه این گوشی بایستی نسبت به آیفون 14 پرو مکس حدودا 8 درصد سبک‌تر باشد.

از سوی دیگر وزن آیفون 15 پرو نیز تقریبا 7 درصد کاهش یافته و از 206 گرم به 191 گرم خواهد رسید. در ادامه می‌توانید وزن گوشی‌های سری آیفون 14 پرو و آیفون 15 پرو اپل را با یکدیگر مقایسه نمایید:

  • آیفون 14 پرو: 206 گرم
  • آیفون 14 پرو مکس: 240 گرم
  • آیفون 15 پرو: 191 گرم
  • آیفون 15 پرو مکس: 221 گرم

بی‌تردید اختلاف وزن این گوشی‌ها با یکدیگر چندان فاحش به‌نظر نمی‌رسد؛ اما با توجه به اینکه کاربران در طول روز همواره از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین چنین اختلافی احتمالا قابل توجه خواهد بود.

تیتانیوم علاوه بر وزن سبک‌تر و استقامت بیش‌تر نسبت به فولاد، در برابر دمای شدید نیز مقاوم‌تر ظاهر می‌شود. همچنین این عنصر همانند آلومینیوم می‌تواند آنودایز شود.

بنابراین اپل می‌تواند مدل‌های رنگی جالب آیفون‌های استاندارد خود را در دستگاه‌های پرو نیز ارائه نماید. البته این اقدام در مقطع کنونی امری بعید به‌نظر می‌رسد؛ چرا که سری آیفون 15 پرو احتمالا با مدل‌های رنگی خاکستری تیتان، آبی، نقره‌ای و خاکستری یا مشکی فضایی به بازار عرضه خواهد شد.

بعلاوه تیتانیوم دارای بافتی مات است؛ بنابراین آیفون 15 پرو برخلاف گوشی‌های دارای پوشش براق، اثرانگشت را به خود جذب نخواهد کرد.

قیمت‌گذاری گران‌تر تیتانیوم نسبت به فولاد ضد زنگ تنها ویژگی منفی آن محسوب می‌شود. استفاده از این ماده یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت حداکثر 200 دلاری برای آیفون 15 پرو قلمداد می‌شود.

نوشته آیفون 15 پرو با فریم تیتانیومی از مدل نسل قبلی خود 7 تا 8 درصد سبک‌تر خواهد بود اولین بار در منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.