مدح اهل بیت باید انسان را به سوی اسلام علوی هدایت کند

مدح اهل بیت باید انسان را به سوی اسلام علوی هدایت کند

محمد نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مداحی تراز انقلاب پرداختن به اموری است که دغدغه امام حسین (ع) بوده و مناسب نیاز روز است به این معنا که ما دغدغه‌های اهل بیت (ع) را متناسب با مسائل روز تبیین کنیم.

مداح برجسته استان قزوین بیان کرد: در واقع ما در حوزه مداحی باید به دغدغه‌های سیدالشهدا بپردازیم اما این پرداختن باید به فراخور زمان و مکان جامعه‌ای باشد که ما در آن قرار داریم و ما باید بتوانیم دغدغه‌های اهل بیت (ع) را به صورت بروز رسانی در اختیار مردم قرار دهیم.

این مداح عنوان کرد: مسائلی که سیدالشهدا برای آنها جان خود را فدا کرد در اجتماع کنونی نیز موضوعیت دارد برای مثال مسئله بی‌عدالتی، تبعیض، تهی شدن محتوا دینی در جامعه و دور شدن مردم و مسئولین از فضای حقیقی اسلام و اسلامی که مقصود پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در زمان ائمه بوده و امروز نیز در جامعه مطرح است.

وی در پایان گفت: پرداختن به آنچه که مردم را به سوی اسلام علوی هدایت کند مداحی تراز انقلاب نام دارد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.