درگیری میان ارتش و جنگ‌جویان طرفدار ترکیه در شمال‌شرق سوریه ۲۳ کشته برجای گذاشت

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا ازکشته شدن دست‌کم ۲۳ تن در پی درگیری‌ها میان ارتش سوریه و جنگ‌جویان طرفدار ترکیه خبر داده است.

بربنیاد گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، این درگیری روز یک‌شنبه، ۳ سپتمبر، در منطقه «تل تمر» از مربوطات ولایت شمال‌غربی حسکه پس از آن رخ داد که جنگ‌جویان طرفدار انقره تلاش کردند، به شمال‌شرق سوریه نفوذ کنند.

رامی عبدالرحمان، رییس دیدبان حقوق بشر سوریه افزود از میان ۲۳ کشته، ۱۸ تن آن جنگ‌جویان طرفدار ترکیه و پنج تن دیگرشان وابسته به نیروهای سوریه هستند.

منطقه تل تمر در نزدیکی قلمرو مرزی تحت کنترل ترکیه و نیروهای نیابتی آن قرار دارد.

ترکیه از سال ۲۰۱۶ میلادی به این‌سو، بار‌ها در شمال سوریه بر ضد نیروهای کردی حملات را انجام داده است؛ این حملات انقره سبب شده تا ترکیه مناطق مرزی را زیر کنترل خود داشته باشد.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، از دیر مدت زمان به این‌سو تلاش کرده است تا «منطقه‌ امن» به مساحت ۳۰ کیلومتر را در امتداد مناطق سرحدی خود با سوریه را ایجاد کند.

آتش بس در سال ۲۰۲۰ به وساطت مسکو، متحد نزدیک دمشق، و شورشیان مورد حمایت ترکیه در شمال‌غرب سوریه صورت گرفت و به طور گسترده عملی نیز شد، با آن‌هم، درگیری‌ها هر از گاهی میان جناح‌های متخاصم صورت می‌گیرد.

جنگ سوریه پس از آن در سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شد که حکومت بشارالاسد، رییس جمهور آن کشور، تظاهرات مسالمت‌آمیز ضد حکومتی را با خشونت سرکوب کرد.

این جنگ نه تنها پای قدرت‌های خارجی، بلکه تندروان اسلام‌گرا را نیز به سوریه کشانید.

منبع: اطلس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.