گزارش خبرگزاری «یونیوز» لبنان از مراسم یادبود مرحوم «طلال سلمان» در تهران

خبرگزاری یونیوز لبنان نوشت: مراسم یادبود «طلال سلمان» روزنامه نگار فقید لبنانی در تهران برگزار و از نقش برجسته و مواضع حمایتی او از مقاومت قدردانی شد.

گزارش خبرگزاری «یونیوز» لبنان از مراسم یادبود مرحوم «طلال سلمان» در تهران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل خبرگزاری یونیوز لبنان، مراسم یادبود طلال سلمان روزنامه‌نگار فقید لبنانی و بنیانگذار روزنامه لبنانی «السفیر» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقر این وزارتخانه در تهران برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن عباس، سفیر لبنان در تهران، فرشاد مهدی پور، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی‌رضا شیروی، مدیرکل رسانه‌های خارجی به همراه تعدادی از چهره‌های دولتی و رسانه‌ای ایران حضور داشتند.

در سخنانی در این مراسم از آن فقید و نقش برجسته او در مطبوعات مقاومت تجلیل شد، به طوری که معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت : «طلال سلمان از نخستین حضور خود در عرصه روزنامه نگاری، مدافع آرمان فلسطین، قدس شریف و محور مقاومت بود».

مهدی پور اشاره کرد:«طلال سلمان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) را رهبر کل امت اسلامی و پرچمدار آرمان فلسطین می‌دانست. عمر او در راه قدس، آرمان فلسطین و مقاومت سپری شد.»

بیشتر بخوانید:

طلال سلمان نمونه برجسته روزنامه‌نگاری جبهه مقاومت بود

به نوبه خود عباس خامیار، رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان گفت طلال سلمان نامی بزرگ و مکتبی به معنای کامل کلمه است و رفتن او ضایعه بزرگی برای مطبوعات و مقاومت است. او اشاره کرد مکتب [روزنامه] السفیر و مدرسه طلال سلمان نام‌های بزرگ و روزنامه‌نگارانی فرهیخته، آگاه و پایبند به خط مقاومت و استعمار ستیزی از خود برجای گذاشت.

خامه‌یار با ابراز تاسف از فقدان سلمان، نسبت به انسان‌های آزاده‌ای که در برافراشتن پرچم آزادی فلسطین و مبارزه با استبداد پیرو رویکرد او هستند، ابراز امیدواری کرد.

منبع: موج

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.