دفاع شهردار از مصوبه پرحاشیه ؛تصمیمات کمیسیون ماده 5 مرقانون است

در گفت و گو با اکوایران مطرح شد

دفاع شهردار از مصوبه پرحاشیه ؛تصمیمات کمیسیون ماده 5 مرقانون است

اکوایران :‌شهردار تهران می گوید مصوبه اخیر کمیسیون ماده 5 که براساس آن مجوز افزایش طبقات در اراضی نسبتا درشت دانه شهر همزمان با سهل‌گیرانه کردن اعمال شرط عرض گذر بر تعداد طبقات (و نقض بخشنامه های ملاک عمل ۱۰ ساله شهر تهران) است برگشت به طرح تفصیلی است .

دفاع شهردار از مصوبه پرحاشیه ؛تصمیمات کمیسیون ماده 5 مرقانون است

علیرضا زاکانی در گفت و گو با اکو ایران درخصوص مصوبه اخیر کمیسیون ماده 5 که منتقدان آن معتقدند حدود 240 هزار واحد مسکونی و جمعیتی بیش از 700هزار نفر را به تهران تحمیل می کند می گوید :‌این مصوبه بازگشت به طرح تفصیلی است و تصمیماتی که در حوزه شهرسازی و کمیسیون ماده 5 گرفته می شود مر قانون است ودر این کمیسیون نماینده دستگاه های مختلف ، معاونان وزرا حضور دارند و هر آنچه در این کمیسیون مصوب می شود با تایید و موافقت این دستگاه ها است .

او ادامه می دهد :‌در مصوبه اخیر هم در خصوص جمعیت پذیری شهر تهران بحث و بررسی زیادی شد اما این نکته را باید مورد توجه قرار دهید که 50 درصد ساکنان تهران اجاره نشین هستند و و ما یک میلیون مسکن کم داریم و باید در حوزه ساخت مسکن استطاعت پذیر تلاش کنیم .

شهردار تهران با اشاره به وجود 500 هزار خانه خالی در تهران می گوید : این خانه های خالی برای سوداگری در بازار مسکن است و در چند منطقه خاص است و ما باید تلاش کنیم ساخت و ساز در کل شهر توسعه پیدا کند .

به گفته زاکانی در سال گذشته ساخت وساز در بافت فرسوده 68 درصد رشد داشته این در سال جاری این رشد تشدید شده است .

این درحالی است که به تازگی درنامه ای که خسرو دانشجو دبیر شورای عالی شهرسازی به شهردار تهران ارسال کرده به بند یک مصوبه شماره 666 کمیسیون ماده 5 اشاره شده و آن را مغایر با مصوبات شورای عالی شهرسازی دانسته و تاکید کرده که این مصوبه برای ارائه نظر به شورای عالی شهرسازی ارسال شود و هرگونه اقدام اجرایی پرهیز شود .

در همین رابطه:

  • دفاعیات شهردار تهران درباره کمیسیون ماده ۵
  • سومین طرح سوال از زاکانی
  • تذکر دوباره به دخالت‌های داماد زاکانی / طرح سوال، بیخ گوش شهردار تهران

منبع: اکوایران