ساخت یک ایمپلنت کوچک برای بررسی تاثیر داروها روی تومورهای سرطانی

پژوهشگران در بوستون آمریکا موفق به طراحی و ساخت ایمپلنتی شده‌اند که می‌تواند اثرات داروها روی تومورهای مغزی در زمان عمل جراحی را ارزیابی کند.

در حال حاضر، پزشکان برای بررسی اثرات داروها پس از تجویز روی یک بیمار مبتلا به سرطان مغز حین عمل جراحی، از تصویربرداری مغز و همچنین نمونه‌برداری از بافت استفاده می‌کنند که حالا این ایمپلنت که اندازه آن با یک دانه برنج برابری می‌کند، می‌تواند آنها را از این اقدامات بی‌نیاز کند.

محققان این محصول را به طور خاص برای کمک به بررسی تست درمان در بیماران مبتلا به سرطان مغز یا گلیوما طراحی کرده‌اند. این ایمپلنت کوچک، به گونه‌ای طراحی شده که تنها در مدت زمان 2 تا 3 ساعت در منطقه مدنظر کاشته می‌شود و به گفته محققان، می‌تواند تاثیرات 20 داروی مرتبط با تومورهای سرطانی را آزمایش کند.

مقالات مرتبط:

ساخت میکروربات‌هایی که می‌توانند سلول‌های سرطانی را از بین…تشخیص سلول‌های سرطانی با استفاده از ملخ‌های سایبورگمجوز تست انسانی ایمپلنت‌های مغزی شرکت سینکرون صادر شدبازگشت بینایی یک معلم از طریق ایمپلنت مغزی

پیرپائولو پروزی، پژوهشگر ارشد این تحقیق می‌گوید: دانستن تاثیر داروهای سرطانی بر تومورها بسیار حائز اهمیت است. ما باید بتوانیم در مراحل اولیه، بفهمیم که کدام دارو روی هر بیماری، بهتر عمل می‌کند.

محققان در طول فرآیند توسعه این ایمپلنت، یک کارآزمایی بالینی را برای مشاهده تاثیرات این محصول کاشتنی روی بیماران واقعی صورت دادند. بررسی‌ها نشان داد که این ایمپلنت، هیچ عارضه نامطلوبی را برای بیماران به دنبال نداشته است.

پژوهشگران در این آزمایش توانستند داده‌های بیولوژیکی را گردآوری کنند و تغییرات مولکولی حین تجویز هر دارو را مورد ارزیابی قرار دهند.

منبع: آی تی ایران

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.