واحدهای صنفی متخلف در کردستان 22 میلیارد ریال جریمه شدند

واحدهای صنفی متخلف در کردستان 22 میلیارد ریال جریمه شدند

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از اول فروردین ماه سال‌جاری تا ۳۱ مردادماه 10 هزار و ۹۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان کردستان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی بازرسی‌های انجام گرفته در مجموع ۲۲ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال جریمه برای متخلفان واحدهای صنفی و غیرصنفی کردستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با تلاش بازرسان این سازمان در بازرسی‌های به عمل آمده از واحدهای صنفی و غیر صنفی یک‌هزار و ۳۰۷ مورد تخلف کشف شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در این رابطه یک هزار و ۱۸۲ پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل شده است.

سردارزاده خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین یک‌هزار و ۱۷۴ مورد گزارش مردمی به بازرسان سازمان صمت ارائه شده که در مجموع ۱۷۲ مورد منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و …، واحدهای متخلف صنفی را با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس