سوباسا اوزارا و واکاشی زوما خیالبافی نبود؛ غفلت زده و سهل انگار ما بودیم/ ژاپن چگونه تیم های اساطیری جهان را شکست می دهد؟

تیم ملی فوتبال ژاپن

تیم ملی فوتبال آلمان در ورزشگاه فولکس واگن ولفسبورگ، با نتیجه ای تحقیرآمیز (۴-۱) مقابل ژاپن شکست خورد. آلمان جوری این بازی را باخت که رسانه های این کشور باور نمی کردند چنین اتفاقی رخ داده است و هنوز در شوک این تراژدی هستند.

در نقطه مقابل، این فوتبال ژاپن (و در مجموع ورزش این کشور) است که می تواند به سادگی اعلام کند از آسیا عبور کرده و دلیلی برای بازگشت دوباره نمی بیند. ژاپن که در گذشته های نسبتا دور، با ساخت انیمیشین فوتبالیست ها، آنچه به عنوان یک ایده آلیسم مطرح بود را به جهان عرضه کرد، آنقدر در این زمینه اغواگرانه پیش رفت که در باور هر کسی نمی گنجید روزی فوتبال این کشور، یکی از تیم های اساطیری دنیا را بتواند زمین گیر کند.

سوباسا اوزارا و واکاشی زوما خیالبافی نبود؛ غفلت زده و سهل انگار ما بودیم/ ژاپن چگونه تیم های اساطیری جهان را شکست می دهد؟

ژاپنی ها از همان زمان نشان دادند که دیگر به فوتبال آسیا قناعت نمی کنند و شکست دادن تیم های ایران، عربستان، کره جنوبی و … برایشان فضیلت خاصی به ارمغان نمی آورد. امروز پس از سال ها مشخص شد هدف ژاپن از ساخت کارتون فوتبالیست ها و شخصیت پردازی سوباسا اوزارا و واکاشی زوما، خیالبافی نبود. یعنی این ژاپنی ها نبودند که توهم فانتزی در آن دوران زدند؛ بلکه این خودِ ما بودیم که در دهه ۶۰، سر از کار سامورایی ها در نمی آوردیم و نمی دانستیم افکار عمومی از ۳۰ سال قبل برای پذیرش قدرت فوتبال ژاپن در این مقطع زمانی، آماده شده بود.

بذر اعتماد به نفس و برنامه ریزی گسترده در فوتبال این کشور از همان موقع کاشته شد تا ژاپنی ها امروز، آلمان را با ۴ گل در هم بکوبند و ما هم به فکر طرح نقشه ای خاص از حالا باشیم؛ اینکه صعود از گروه مقدماتی در جام ملت های آسیا را یک اتفاق خارق العاده ارزیابی کنیم!

منبع: خبرورزشی

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.