صندوق بین‌المللی پول خواستار توافق سران گروه ۲۰ برای افزایش سهمیه منابع مالی‌اش شد

کریستالینا جورجیوا، رییس صندوق بین‌المللی پول می‌گوید که افزایش سهمیه‌بندی منابع مالی این صندوق پیش از پایان سال، حیاتی است.

بربنیاد گزارش رویتز، جورجیوا، این اظهارات را روز یک‌شنبه، ۱۰ سپتامبر، در پایان دومین روز نشست گروه ۲۰ مطرح کرده است.

رهبران جهانی در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در دهلی نو، در بیانیه‌ای در نشست در دهلی نو متعهد شدند که با آسیب‌پذیری بدهی در کشورهای با درآمدپایین و متوسط به «شیوه‌ای موثر، جامع و سیستماتیک» مقابله کنند، اما هیچ برنامه یا اقدام جدیدی ارایه نکرده‌اند.

جورجیوا گفت: «اعضای گروه ۲۰ باید در اجرای وعده‌های ۱۰۰ میلیارد دالری در سال برای تأمین مالی اقلیم، با حمایت از تقویت بانک‌های توسعه چندجانبه، الگو باشند.»

او اضافه کرد: «کشورها همچنان باید منابع داخلی را برای تامین مالی و مدیریت انتقال سبز از طریق اصلاحات مالیاتی، هزینه‌های عمومی موثر و کارآمد، نهادهای مالی قوی و بازارهای عمیق بدهی محلی بسیج کنند.»

وی از این گروه خواست تا شبکه ایمنی مالی جهانی را تقویت کند.

اجلاس G20 همچنان متعهد شد که بانک‌های توسعه چندجانبه را تقویت و اصلاح کند و در عین حال پیشنهادی را برای تنظیم دقیق‌تر ارزهای دیجیتال در سراسر جهان پذیرفت.

منبع: اطلس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.