زمین‌لرزه در مراکش؛ عزای عمومی سه روزه اعلام شد

بربنیاد گزارش‌ها، دولت مراکش سه روز عزای عمومی اعلام کرده است و رهبران جهان پیام‌های تسلیت خود را به این کشور ارسال کرده‌اند.

رسانه‌های بین‌المللی روز یک‌شنبه، ۱۰‌ سپتامبر، گزارش داده‌اند که چندین کشور از جمله اسراییل، ترکیه، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و ایالات متحده امریکا پیشنهاد کمک به مراکش کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، الجزایر همسایه مراکش که روابط خوبی با این کشور ندارد و دو سال است که حریم هوایی خود را بسته بود، از روز گذشته اجازه پرواز برای کمک‌های بشردوستانه و انتقال زخمیان را صادر کرده است.

وزارت داخله کشور مراکش شامگاه روز گذشته اعلام کرد که این حادثه دست‌کم دو هزار و ۱۲ کشته و دو هزار و ۵۹ زخمی برجا گذاشته که وضعیت یک هزار و چهار تن از زخمیان وخیم گزارش شده است.

ولایت حوز که کانون زلزله در آن واقع شده است با یک هزار و ۲۹۳ کشته، بیشترین آسیب‌دیده‌گان را دارد.

گفتنی است که این زلزله مرگبارترین زمین‌لرزه مراکش از زمان زلزله‌ای است که در ۲۹ فبروری سال ۱۹۶۰ آگادیر سواحل غربی این کشور را ویران کرد و تلفات جانی نیز به همراه داشت.

منبع: اطلس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.