نوسازی و تجهیز 33 مدرسه در جزیره کیش

نوسازی و تجهیز 33 مدرسه در جزیره کیش – اخبار استانها –

به گزارش یکشنبه شب خبرگزاری تسنیم از کیش، مهدی ادیبان با اشاره به اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش در جهت رشد و توسعه شاخص‌های آموزشی در این جزیره، اظهار داشت: اجرای 19 مترمکعب رنگ‌آمیزی، افزایش نمازخانه‌های مدارس، سرویس و تعمیر 700 دستگاه سیستم خنک کننده، تعویض و تهیه 30 عدد کمپرسور اسپیلت، خرید 30 دستگاه اسپیلت، تعمیرات تاسیسات برقی تمام مدارس، تهیه و تعویض سیستم‌های روشنایی، خریداری مبلمان اداری و آموزشی استاندارد، تعمیرات سرویس بهداشتی مدارس و اجرای 9 هزار متر ایزوگام از جمله فعالیت‌های انجام شده در طرح بازسازی 33 مدرسه در کیش است.

وی با اشاره به دو مسئله سخت‌افزاری و کیفیت آموزش (نرم‌افزاری) در بحث آموزش و تلاش برای حل آن در کوتاه مدت، گفت: افزایش سرانه فضای آموزشی در کیش و رسیدگی به وضعیت مدارس با فعالیت‌های جهادی و منسجم از سوی حوزه پشتیبانی و سایر حوزه‌های سازمان از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس، بیان داشت: باید در ارتقاء کیفیت آموزش فعالیت‌های بیشتری انجام شود که با رسیدگی و پیگیری‌های لازم تحقق این امر در بلند مدت میسر خواهد شد.

ادیبان تصریح کرد: حضور معلمان با تجربه و پیشکسوت، راه اندازی مدارس استعدادهای درخشان، راه اندازی دبیرخانه در کیش با هدف برگزاری المپیادهای دانش آموزی و المپیادهای تخصصی با محوریت جزیره از جمله مواردی است که در ارتقاء و تقویت آموزش کیش نقش مهمی دارد.

راه‌اندازی سه دبیرستان تخصصی در کیش

سرپرست معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از نشست راه اندازی دبیرستان های تخصصی در کیش تا مهر سال آینده را یکی دیگر از فعالیت های مورد نظر سازمان عنوان کرد و افزود: تمرکز سازمان در راه اندازی این مدارس بر سه محور گردشگری، اقتصاد دیجیتال و علوم فضایی معطوف شده است.

ادیبان با اشاره به قبولی سه دانش آموزش از کیش با رتبه دو رقمی در کنکور سال جاری گفت: دانش آموزان جزیره از استعداد قابل توجهی برخوردار هستند که با اهتمام هر چه بیشتر به امر آموزش می‌توانند سهم بالاتری را در عرصه‌های علمی و آموزشی به خود اختصاص دهند.

سرانه فضای آموزشی کیش کمتر از نصف استانداردهای آموزشی

طبق اعلام مدیر آموزش و پرورش کیش سرانه استاندارد فضای آموزشی 8.39 متر مربع است، در حالی که سرانه فضای آموزشی در کیش 3.9 متر مربع،‌ یعنی کمتر از نصف استانداردهای آموزشی است.

صالح بهرام‌پور با اشاره به کمبودهای آموزشی این جزیره در بخش کلاس‌های درسی، گفت: نیاز حال حاضر این جزیره 83 کلاس درس جدید است.

به گفته وی از این شمار کلاس درس ، 25 کلاس در برنامه‌ریزی کوتاه مدت و مابقی برای برنامه‌ریزی بلندمدت مورد نیاز است.

انتهای پیام/7558/.

منبع: تسنیم

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.