فعالیت 29 گروه دامپزشکی برای نظارت بر کشتار دام‌های نذری در اردبیل

فعالیت 29 گروه دامپزشکی برای نظارت بر کشتار دام‌های نذری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی فیضی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش ذبح دام‌های نذری در جلو و مسیر دسته‌های عزاداری، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی با ساماندهی ۲۹ گروه ثابت و سیار متشکل از ۱۷ دامپزشک ، ۲۴ بازرس بهداشتی گوشت و هشت روحانی ناظر ذبح شرعی در شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

وی افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی گروه‌های نظارت بهداشتی و شرعی به صورت سیار در شهر حضور داشته و اقدام به بازرسی بهداشتی لاشه‌های دام‌های قربانی و نذری می‌کنند تا شهروندان عزادار از سلامت گوشت و لاشه دام قربانی اطمینان حاصل کنند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و مشاهده چندین کانون بیماری در مناطق مختلف استان توصیه به شهروندان ذبح دام قربانی در کشتارگاه و تحت سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی است تا سلامت مصرف‌کنندگان تضمین شده و شیوع این بیماری به حداقل برسد.

فیضی تشریح کرد: دامپزشکی استان مصمم است با تشدید نظارت‌های بهداشتی فرآورده‌های خام دامی سالم ، بهداشتی و مطمئن در دسترس شهروندان و عزاداران قرار گرفته و از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام پیشگیری شده و فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی و مطمئن در دسترس شهروندان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: هدف دامپزشکی تامین امنیت غذایی و ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل عنوان کرد: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر کشتارگاه‌ها، مراکز تولید، توزیع و استحصال فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود و در ایام خاصی از جمله عید نوروز، ماه مبارک رمضان، عید قربان و ایام سوگواری محرم که میزان مصرف فرآورده‌های خام دامی افزایش می‌یابد ، این نظارت‌ها تشدید می‌شود.

فیضی گفت: در چهار ماه اول سال جاری ۱۲ هزار و ۸۰۵ مورد بازدید از این مراکز انجام و بیش از ۴۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده، غیربهداشتی و تاریخ منقضی در استان کشف و امحاء شد.

وی افزود: در این مدت ۶۲ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند که منجر به پلمب ۹ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی از مجموع سه هزار واحد تولید، توزیع و عرضه فرآورده ‌ای خام دامی شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از شهروندان خواست با شماره ۳۳۳۹۴۸۰۰ و سامانه ارتباط تلفنی ۱۵۱۲ با ما در ارتباط بوده و موارد مشکوک را گزارش کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.