آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس رونمایی شدند

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام از سری جدید پرچمداران اپل رونمایی شد. اپل در رویداد امشب خود از محصولات متنوعی مانند سری جدید اپل واچ و البته سری جدید پرچمداران خود رونمایی کرد.

این سری شامل چهار مدل آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس می‌شود. دو مدل ارزان قیمت یعنی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس مشخصاتی مشابه و دو مدل گران قیمت یعنی آیفون 15 پرو و پرو مکس نیز از نظر مشخصات به هم نزدیک هستند.

اما دو مدل اصلی، قدرتمند و گران قیمت اپل چه ویژگی‌هایی دارند.

مدل آیفون 15 پرو مانند سال قبل اندازه کوچکتری دارد و با نمایشگر 6.1 اینچی اولد استفاده شده در حالی که مدل اصلی آیفون 15 پرومکس دارای نمایشگر 6.7 اینچی است. مشخصات نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نداشته ولی حاشیه دور نمایشگر کوچکتر شده، درواقع به واسطه استفاده از بدنه تیتانیومی و کاهش حاشیه‌ها، بدون نیاز به کاهش اندازه نمایشگر، بدنه گوشی‌ها نسبت به مدل‌های سال قبل کوچک‌تر شده است.

نرخ رفرش 120 هرتز با نام پروموشن و جزیره پویا از مدل قبلی به ارث رفته است. داینامیک آیلند ویژگی است که در آن دوربین سلفی در بالای صفحه یک نقطه سیاه که متحرک می‌شود تا انواع مختلف اطلاعات را به شما نشان دهد، بسته به اینکه چه برنامه هایی در آیفون شما یا در پس زمینه اجرا می‌شوند افکت‌های مختلفی را در داینامیک آیلند خواهید دید.

اپل در دو مدل بالارده جدید خود از بدنه تیتانیومی درجه 5 استفاده کرده است. با بدنه تیتانیومی مقاومت بدنه افزایش پیدا کرده و وزن آن‌ها سبک‌تر شده است. همچنین پس از سال‌ها اپل آیفون‌های خود را گوشه‌های گرد طراحی کرده و دیگر آیفون‌ها طراحی مکعبی و لبه تیز ندارند.

اپل علاوه بر طلاحی جدید از یک روکش براش جدید در قاب استفاده کرده که نمایه مات زیبا و جذابی به گوشی می‌دهد و احتمالا در جذب کمتر اثر انگشت تاثیرگذار است.

اما یک ویژگی جدید! اکنون به جای سوئیچ یک دکمه Action داریم. این دکمه همچنان یک راه میانبر برای سایلنت کردن گوشی است ولی قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده، به این ترتیب می‌توانید آن را برای اجرای برنامه‌های مورد علاقه، حالت فوکوس یا عملکردهای درون برنامه‌ها با میانبرهای سیری نیز سفارشی کنید. برنامه‌های پایین همگی با دکمه اکشن قابل اجرا هستند.

اپل سرانجام به درگاه USB رضایت داد و به اجبار اتحادیه اروپا درگاه USB-C به کل گوشی‌های جدید این شرکت اضافه شدند. با این حال، این تنها آیفون 15 پرو است که بهترین نوع این درگاه را دریافت می‌کند، مدل‌های پرو و پرو مکس از USB 3.2 با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کنند که حدود 20 برابر سریعتر از USB 2.0 (معروف به لایتنینگ) است.

حال به بخش جذاب ماجرا می‌رسیم، تراشه A17 Pro جدید اینجاست و این اولین چیپست برای تلفن‌های همراه است که با فرآیند 3 نانومتری ساخته می‌شود. در این تراشه 6 هسته‌ای، دو هسته اصلی عملکردی 10٪ سریعتر از قبل دارند. چهار هسته ضعیف‌تر نیز بهبود یافته‌اند، اپل اعلام کرده که این هسته‌ها از نظر عملکرد 3 برابر بهت در هر وات نسبت به تراشه‌های رقیب ارائه می‌دهند.

تراشه گرافیکی نیز 20 درصد سریع‌تر شده و برای اولین بار، ردیابی پرتوهای سخت‌افزاری یا ری‌تریسینگ را روی تراشه آیفون دریافت می‌کنیم! ویژگی دیگر Neural Engine نام دارد که تصاویر را در حال اجرا پردازش و بازی‌های با وضوح بالا را بدون افت عملکرد ارائه دهد.

اپل همچنین از عرضه بازی‌های سطح کنسول برای آیفون 15 پرو خبر داد. به زودی بازی‌های کنسولی مانند Assassin’s Creed Mirage یوبی‌سافت و Resident Evil Capcom بر روی آیفون 15 پرو مکس قابل اجرا خواهند بود تا اپل با گوشی خود کنسول‌های بازی را به چالش بکشد!

آیفون 15 پرو همچنان از سنسور دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی که سال گذشته معرفی شد، بهره می‌برد. به طور معمول، این سنسور پیکسل‌ها با هم ترکیب می‌کند تا تصاویر به طور پیش فرض 12 مگاپیکسلی ثبت شوند. با این حال، با موتور فوتونیک ارتقا یافته در این مدل می‌توانید 24 مگاپیکسلی با گوشی خود بگیریم. البته عملکرد پردازشی مانند تصحیح نور و سایه و رنگ بهبود پیدا کمرده و اپل گفته که با این مدل قطعا عکس‌های بهتری خواهید گرفت.

قابلیت جدید دیگر آن است که شما می‌توانید تمامی تصاویر را به پرتره تبدیل کنید، به این ترتیب عکس‌هایی را که به صورت معمولی گرفتید می‌توانی در محیط iOS به پرتره تبدیل کنید.پ

دوربین تله فوتو آیفون 15 پرو مکس به زوم 5 برابر ارتقا یافته این در حالی است که مدل‌های سال گذشته آیفون پرو دارای لنزهای 3 برابری بودند. قطعاً باید عملکرد زوم آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را بهبود ببخشد، همچنین یک لرزشگیر اپتیکال نیز به دفع ارزش دوربین کمک می‌کند. روم تا 4.9 برابر توسط نرم‌افزار انجام می‌شود که با مکانیزم جدید اپل، این زوم بدون افت کیفیت خواهد بود.

اما در بحث قیمت خبر خوب آن است که برخلاف شایعات، افزایش قیمت زیادی نسبت به سال گذشته وجود ندارد. خبر بد این است که اپل نسخه 128 گیگابایتی را برای آیفون 15 پرو مکس حذف کرده و این یعنی قیمت مدل پرو مکس به طور خودکار از 1199 دلار برای مدل 256 گیگابایتی شروع می‌شود. آیفون 15 پرو معمولی همچنان از 999 دلار برای 128 گیگابایت شروع خواهد شد.

نوشته آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس رونمایی شدند اولین بار در منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.