نخستین تصاویر ثبت شده با حالت پرتره آیفون 15 اپل منتشر شد

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره جدیدترین و بهترین گوشی‌های هوشمند اپل در 2 اندازه متفاوت و با گزینه‌های رنگی جذاب رسما معرفی شدند.

شب گذشته تیم اپل در جریان برگزاری رویداد Wonderlust زمان زیادی را صرف ارائه توضیحات پیرامون تمامی ویژگی‌های شگفت‌انگیز اپل واچ جدید، اپل واچ اولترا 2 و همچنین سری آیفون 15 کرد. با توجه به سابقه بسیار مطلوب آیفون در زمینه عکاسی موبایلی، تعجب‌آور نیست که بخشی از این توضیحات به‌طور مستقیم با عملکرد دوربین در ارتباط باشند. خبر مسرت‌بخش برای علاقه‌مندان به عکاسی پرتره اینکه ظاهرا عکس‌های پرتره ثبت شده توسط آیفون‌های جدید ساده‌تر و زیباتر از همیشه هستند.

بنابراین به‌نظر می‌رسد که آیفون 15 از دوربین بسیار قدرتمندی برخوردار است. اپل در مراسم دیشب خود پیرامون قابلیت‌های HDR پیشرفته و خوشه‌بندی پیکسلی صحبت کرد. این ویژگی‌ها اساسا منجر به خلق تصاویر واضح‌تر، دقیق‌تر و زنده‌تر شده و در عین‌حال بر عوامل مهمی نظیر اندازه یا فرمت فابل تاثیر منفی نمی‌گذارند. اما یکی از جالب‌ترین موارد اعلام شده توسط اپل در رویداد شب گذشته این بود که کاربران برای ثبت یک عکس پرتره فوق‌العاده نیازی به تغییر حالت پرتره ندارند.

به بیان دقیق‌تر، آیفون 15 به تلاش کاربر برای عکاسی از سوژه‌هایی نظیر انسان یا حیوانات پی برده و می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را به‌صورت خودکار دریافت نماید. کاربران پس از عکس‌برداری برای نهایی کردن تصویر پرتره خود می‌توانند به اپلیکیشن Photos مراجعه نموده و برای نخستین بار در گوشی‌های آیفون، مولفه‌های فوکوس و عمق را کنترل کنند.

همچنین به ثبت غنی‌تر رنگ‌ها و عملکرد بهتر دوربین در شرایط نوری ضعیف اشاره شده است. این دستاورد مدیون نگاشت عمقی غنی بوده و در نتیجه شاهد بهبود کیفی عکس‌های بوکه هستیم. مشاهده تصاویر زیر به درک بهتر اظهارات اپل کمک می‌کند.

عکاسی پرتره روشی بسیار جالب برای تصویربرداری کاربران از خود است و از آنجا که گوشی‌های هوشمند به بخش برجسته‌تری از زندگی ما تبدیل شده‌اند؛ لذا امروزه عکس‌های پرتره بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به‌نظر می‌رسد که اپل نیز از این واقعیت کاملا آگاه است؛ چرا که قابلیت‌های جدید پرتره برای کاربران آیفون هیجان‌انگیز بوده و آنها بی‌صبرانه منتظر به چالش کشیدن قابلیت‌های دوربین آیفون 15 هستند.

نوشته نخستین تصاویر ثبت شده با حالت پرتره آیفون 15 اپل منتشر شد اولین بار در منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.