بایدن، نتانیاهو را تحقیر کرد/ دیدار در کاخ سفید ممنوع!

بایدن، نتانیاهو را تحقیر کرد/ دیدار در کاخ سفید ممنوع!

به گزارش خبرگزاری مهر، وب‌سایت «آکسیوس» به نقل از سه مقام آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از گفت‌وگوها و مشورت‌های طولانی درباره ملاحظات سیاسی تصمیم گرفته با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نه در کاخ سفید که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کند.

دو مقام اسرائیلی به آکسیوس گفتنه‌اند که نتانیاهو از دعوت نشدن به کاخ سفید درمانده و تحقیرشده و به مایکل هرتزوگ، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، فشار آورده تا ملاقات با بایدن در کاخ سفید را برای او برنامه ریزی کند.

به نوشته آکسیوس دیدار هفته آینده سران آمریکا و رژیم صهیونیستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، اولین دیدار حضوری بین نتانیاهو و بایدن از زمان بازگشت ۹ ماه پیش نتانیاهو به قدرت است؛ با توجه به روابط نزدیک آمریکا با این رژیم برگزاری این دیدار با تأخیر ۹ ماهه غیرعادی است.

علت تأخیر این دیدار به لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی»، کابینه نتانیاهو برمی‌گردد؛ نتانیاهو پس از برگشت به قدرت لایحه اصلاحات قضایی را ارائه کرد و تاکنون نشان داده برای اجرای اصلاحات در دستگاه قضایی این رژیم مصمم است؛ لایحه‌ای که از ۹ ماه پیش با تظاهرات هفتگی و گسترده صهیونیست‌ها در روزهای شنبه ادامه داشته است. جو بایدن و دولت آمریکا نیز از مخالفان این لایحه هستند و بارها از نتانیاهو خواسته‌اند که این لایحه را کنار بگذارد.

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.