پوتین: آفریقا یکی از قطب‌های جهان چندقطبی است

پوتین: آفریقا یکی از قطب‌های جهان چندقطبی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ارسال پیام خوش آمدگویی به شرکت‌کنندگان در مجمع اقتصادی و بشردوستانه روسیه-آفریقا، بر نقش آفریقا به عنوان یکی از قطب‌های جهان چندقطبی روبه‌رشد تاکید کرد.

پوتین در این پیام که تارنمای کرملین آن را منتشر کرده است، گفت: آفریقا امروز با اعتمادی بیشتر و بیشتر خود را به عنوان یکی از قطب‌‎های جهان چندقطبیِ نوظهور معرفی می‌کند. پیشرفت آنها در حوزه‌های گسترده‌ای از جمله تولید، کشاورزی، زیرساخت حمل و نقل، سوخت و انرژی، بهداشت، درمان و آموزش شتاب گرفته است.

وی تاکید کرد: مسکو از تمایل کشورهای آفریقایی برای تضمین پیشرفت و ثبات اجتماعی-اقتصادی حمایت می‌کند. طی چند سال اخیر، همکاری روسیه و آفریقا به سطوح تازه‌ای رسید و این مساله مهم است. تمایل داریم در این مسیر حرکت و در راستای رونق تجارت و سرمایه‌گذاری، کار کنیم و برای رسیدگی به مسائل اضطراری از جمله فقر، آموزش نیروی کار نوین، حصول اطمینان از امنیت غذایی و مقابله با تغییرات اقلیمی، همکاری و تلاش مشترک را افزایش دهیم.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: همچنان برای کمک به شرکای آفریقایی خود به هر نحو ممکن متعهد هستیم تا آنها حاکمیت ملی و فرهنگی خود را تقویت و در حل و فصل چالش‌های منطقه‌ای و جهانی، نفشی فعال‌تر ایفا کنند.

منبع: مهر