تصاویر تبلیغاتی شیائومی SU7 فاش شد

همانطوری که می‌دانید شیائومی اعلام کرده بود که قصد دارد از یک خودروی برقی جدید رونمایی کند. این مدل شیائومی SU7 نام گرفته که به زودی در بازارها عرضه می‌شود و حالا می‌بینیم که تاکنون مشخصات و تصاویر تبلیغاتی زیادی از آن فاش شده است. به نظر می‌رسد که شیائومی امکانات فراوانی در آن قرار داده باشد که یکی از آنها بازگشایی قفل خودرو با چهره است.

در بخش باتری به یک باتری ۱۰۱ کیلووات ساعتی برای برد ۸۰۰ کیلومتری CLTC می‌رسیم و موتور ۴۹۵ کیلووات AWD نیز در آن قرار دارد. شیائومی اخیراً در کنفرانس جدید خود پیش فروش آن را تکذیب کرد.

خوب است بدانید که تقریبا سه سال پیش بود که شیائومی اعلام کرد قصد دارد به عنوان خودروساز فعالیت کند. این شرکت فناوری که اکنون در خودروسازی نیز خوش درخشیده است، در آن زمان گفته بود که ۱۰ میلیارد یوان برای صنعت خودروسازی خود سرمایه گذاری کرده تا اولین خودروی خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ وارد بازارها کند.

شایان ذکر است که در ماه گذشته شیائومی برای این مدل الکتریکی خود به دنبال کسب مجوز فروش بوده است. این خودرو می‌تواند با پورشه تایکان و تسلا مدل اس نیز رقابت کند. ابعاد شیائومی SU7 به 1455، 1963، 4997 میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین دو محور آن نیز 3000 میلی‌متر است.

پیشرانه در دو نسخه ارائه شده که شامل موتور 220 کیلوات RWD و موتور 495 کیلووات AWD است. باتری نیز در دو نوع 73.6 کیلووات ساعت و 101 کیلووات ساعت ساخته شده است که نسخه اول وزن 579 کیلوگرم و برد 628 کیلومتر و 668 کیلومتر داشته در حالی که باتری دوم وزن 645.8 کیلوگرم و برد 750 کیلومتر و 800 کیلومتر CLTC دارد.

نسخه کوچکتر باتری LFP از BYD را در اختیار دارد و نسخه بزرگتر باتری سه‌تایی NMC از CATL خواهد داشت. به نظر می‌رسد که این اطلاعات هنوز به صورت رسمی منتشر نشده باشند ولی اکنون توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات فاش شدند.

همچنین اعلام شده است که تولید آزمایشی این خودرو آغاز شده و در اوایل سال 2024 تولید انبوه آن نیز شروع می‌شود. شیائومی اکنون آزمایش‌های مختلفی برای تست عملکرد این خودرو انجام داده است. اطلاعات زیادی درباره قیمت آن فاش نشده ولی انتظار داریم که قیمت آن از 190 هزار یوان تا 300 هزار یوان (26650 تا 42000 دلار) متغیر باشد.

نوشته تصاویر تبلیغاتی شیائومی SU7 فاش شد اولین بار در چرخان پدیدار شد.

منبع: چرخان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.