زاخارووا: غرب پشت «انقلاب رنگی» در صربستان است

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، تلاش معترضان صربستانی برای هجوم به ساختمان مجلس شهر بلگراد، بخشی از توطئه کشورهای غربی جهت براندازی دولت صربستان بود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن موافقت با اظهارنظرات «الکساندر ووجیچ» رئیس‌جمهوری صربستان، تاکید کرد: تلاش‌های غرب‌جمعی برای متزلزل کردن وضعیت در صربستان با استفاده از روش‌های کودتای «میدان» در کی‌یف آشکار و واضح بود.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، صدها معترض ضد دولتی عصر یکشنبه، همزمان با تشدید خشونت‌هایی که رئیس‌جمهوری صربستان «مداخله خارجی» را عامل آن دانست و آن را تلاشی برای «انقلاب رنگی» خواند، تلاش کردند به مجلس شهر بلگراد نفوذ کنند.

اعتراضات ضد دولتی روز یکشنبه، پس از آن در صربستان آغاز شد که اپوزیسیون، «حزب حاکم پیشرو صربستان» (SNS) را به «سرقت آرا» در جریان انتخابات پارلمانی هفته گذشته متهم کرد. این انتخابات منجر به پیروزی حزب حاکم بر ائتلاف «صربستان علیه خشونت» (SPN) شد که طرفدار اتحادیه اروپاست.

اصطلاح «انقلاب رنگی» یک واقعه اعتراضی را توصیف می‌کند که توسط یک دولت غربی – معمولا ایالات متحده – تامین مالی و سازماندهی می‌شود. این انقلاب‌ها با هدف سرنگونی رهبران مخالف منافع ایالات متحده، معمولا توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا حمایت و توسط مجموعه‌ای از سازمان‌های غیردولتی با بودجه ایالات متحده سازماندهی می‌شوند.

310310

منبع: خبرآنلاین