قالیباف: مقاومت 100 روزه مردم غزه در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث افتخار است

قالیباف: مقاومت 100 روزه مردم غزه در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث افتخار است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی در مسجد جامع ابوذر، گفت:در ۷۵ سال اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها، چندین جنگ صورت گرفت. حتی اعراب با یکدیگر علیه صهیونیست‌ها متحد شدند که به نتیجه نرسید، اما عملیات طوفان‌الاقصی توسط جنبش حماس پاسخی به ۷۵ سال جنایت‌ها و بی‌رحمی‌های رژیم صهیونیستی علیه زنان، مردان و کودکان فلسطینی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم غزه ۱۰۰ روز است در برابر همهٔ ظرفیت‌های نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی مقاومت کرده‌اند، در حالی که غزه سرزمینی فقط به عرض ۱۰ و طول ۴۰ کیلومتر است و این باعث افتخار است.

وی یادآور شد: همه ظرفیت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا یک جا جمع شده و با مردم غزه می‌جنگند، اما مقاومت و افتخار مردم غزه را باید دید.

قالیباف با اشاره به فتنه سال ۸۸، گفت: برخی در همان فضا شعار می‌دادند نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران که البته این دروغ‌ترین و کذاب‌ترین شعاری بود که آن‌ها سر می‌دادند، چرا که آن‌ها ایران را قبول نداشته و حاضر نبودند یک گام برای عزت ایران بردارند.

رئیس مجلس ادامه داد: این افراد را با خیل عظیم تشییع‌کنندگان سردار سلیمانی مقایسه کنید. شهید سلیمانی نماد انسجام ملی شد و هر کسی با هر سلیقه‌ای و هر گرایشی، برای تشییع این شهید آمد که این برکت، نتیجه اخلاص این مرد بود.

قالیباف، راز موفقیت در این دوران را معنویت و فرهنگ جهاد نامید و اظهار کرد: اینگونه تصور نکنید که فرهنگ جهاد و مقاومت فقط برای بخش عملیات نظامی و جنگ است، بلکه این فرهنگ برای همه شئونات زندگی و تربیت فرزندان هم وجود دارد. همچنین رشد و پیشرفت کشور و حل مسائل اقتصادی در گرو همین فرهنگ است.

وی درباره فرآیند تصویب طرح شفافیت آرا در مجلس، عنوان کرد: همه مجلس قول شفافیت را نداده بودند، اما محمدباقر قالیباف قول شفافیت را به مردم تهران داد، بنابراین طرح شفافیت را به عنوان اولین نفر امضا کردم.

قالیباف ادامه داد: بیش از ۲۲۰ نماینده آراء خود را در سایت مجلس منتشر و شفاف کرده‌اند و همه مردم می‌توانند آراء نمایندگان را مشاهده و بر آن نظارت کنند.

وی با تأکید بر اینکه به عنوان نماینده مردم وظیفه پیگیری مطالبات آن‌ها را برعهده دارد، تصریح کرد: یک روز در نیروی انتظامی و ایامی دیگر در شهرداری تهران انجام وظیفه کردم و امروز با اعتماد شما مردمی که موفقیت انقلاب مدیون شما مستضعفین و محرومان است، انجام وظیفه می‌کنم، البته در تمام این سمت‌ها اولویتم رفع مشکلات محرومان از گذشته تاکنون بوده است.

۸۰ درصد وعده های داده شده در مجلس یازدهم به سرانجام رسید

رئیس مجلس با اشاره به چهارمین ملاقات نمایندگان مجلس یازدهم با رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند که مجلس با نقشه راه حرکت کرد و با شجاعت قوانین خاصی را به تصویب رساند، به نحوی که بیش از ۸۰ درصد اقداماتی که در سال ۹۹ در حوزه قانونگذاری برای مسائل اقتصادی و فرهنگی وعده داده بودیم، به سرانجام رساندیم.

وی ادامه داد: البته به صورت طبیعی دیده شدن اثرگذاری این قوانین در زندگی مردم، نیازمند زمان است.

قالیباف با اشاره به طرح مجلس برای قانومند شدن صدور مجوزهای کسب و کار، تصریح کرد: در این سامانه‌ها و از طریق پنجره واحد کسب و کار امکان ثبت درخواست وجود دارد و احتمال دریافت جواب منفی وجود دارد، اما اگر پاسخی مثبت دریافت شد یا پاسخی دریافت نکردند، در هر دو حالت به معنای موافقت با آن درخواست است، البته در صورت وجود اشکال در این باره باید دستگاه مربوطه پاسخگو شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه درخواست برای مجوزهای سلامت، امنیتی و محیط زیستی تا حداکثر سه ماه باید دستگاه مربوطه پاسخ دهد، تصریح کرد: در گذشته برای صدور برخی مجوزها نزدیک به ۵ سال زمان صرف می‌شد که سرمایه‌گذار را بلاتکلیف می‌کرد، اما مجلس یازدهم و دولت پای انجام صدور مجوزهای کسب و کار ایستادند.

قالیباف، ایجاد سامانه ۱۱۰ را از جمله اقدامات مهم در زمان مسئولیت خود در نیروی انتظامی برشمرد و گفت: یکی از اشکالات ما این است که در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم را از صحنه حذف کردیم، در حالی که در نیروی انتظامی خودِ مردم با یک تلفن به ۱۱۰ به امنیت کشور کمک کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.