کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل در گلبهار ضروری است

کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل در گلبهار ضروری است

محبوبه اسدی مشیزی در گفتگو با خبرنگار فارس درگلبهار اظهار کرد: باتوجه به اینکه ماده مخدر گل در بین جوانان و نوجوانان شیوع پیدا کرده بنابراین نیاز است در این زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی خوبی اتفاق بیفتد.

وی افزود: این کارزار رسانه ای می تواند خانواده ها را با تبعات ناشی از مصرف مواد مخدر و آسیب های اجتماعی آشنا کند.

این مشاور خانواده گفت : وجود باورهای غلط در جامعه علت اصلی گرایش جوانان به مصرف ماده مخدر گل است. مصرف کنندگان ابن ماده مخدر براین باورند که چون گل یک نوع گیاه است و در طبیعت رشد می کند مصرف آن برهوشیاری مصرف کننده تاثیر مثبت داشته پس ضرری ندارد .

مشیزی گفت : مصرف ماده مخدر گل وابستگی شدید روانی در افراد ایجاد می کند و تداوم آن منجر به عوارضی از جمله روان پریشی و جنون می شود.

وی افزود: این ماده مخدر از مشتقات گیاه شاهدانه به حساب می آید و تاثیر مستقیمی بر سیستم اعصاب مرکزی مصرف کننده دارد .

مدرس دانشگاه های گلبهار ادامه داد: افزایش ضربان قلب، قرمز شدن چشم ، خشک شدن دهان و گلو ، خنده های بی مورد ، حواس پرتی، تکلم آهسته، پر اشتهایی و خواب آلودگی، گوشه گیری و افسردگی از نشانه های مصرف این ماده مخدر است .

مشیزی اظهار کرد: حس کنجکاوی ، ابراز وجود ، احساس تعلق به گروه و فشارهمسالان می تواند از دلایل علاقه نوجوانان و جوانان به ماده مخدر گل باشد .

وی تاکید کرد: تفکر غلط اعتیاد آور نبودن گل باعث می شود جوانان بیشتر به این‌ ماده خطرناک روی آورند. بطوری که در چند سال اخیر شاهد افزایش مصرف مشتقات شاهدانه و از جمله " گل " در گلبهار به خصوص در خانم های جوان هستیم.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد اغلب مصرف کنندگان مواد مخدر اولین ماده ای را که تجربه کرده اند گل بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.