ساختن لبخندی زیبا | ارزان ترین راه چیست؟

موضوع داشتن لبخندی زیبا حالا بیشتر از همیشه به‌عنوان یک ارزش‌گذاری زیبایی در نظر گرفته می‌شود. راهکارهای متنوعی برای رسیدن سریع یا ارزان به این هدف وجود دارد. پرواضح است که باید دقت کنید دندان عضوی حساس است و با افراط در استفاده از مواد شیمیایی برای سفیدکردن آن، ممکن است باعث بروز مشکلاتی جدید شوید. استفاده از یک سری منابع صحیح مانند دنتچی می‌تواند متضمن سلامت دندان شما در کنار زیبایی آن شود. ما در این مطلب سعی داریم راهکارهایی برای این منظور، برای دندان‌های ارزشمند شما معرفی کنیم. تکنیک‌های داشتن لبخندی زیبا

به جز مسئله‌ی زیبایی دندان‌ها، راهکارهایی به‌عنوان شیوه‌ی زدن لبخند وجود دارد که کمک می‌کند لبخندی زیبا داشته باشید. راهکارهایی که با کمی تمرین، قادر خواهید بود از آنها استفاده کنید و تصاویر درخشان‌تری را داشته باشید. طبیعی بودن

تمرین کردن یک لبخند زیبا، بخشی مهم از کار است. موقع گرفتن عکس، آرام لبخند بزنید. عضلات صورت خود را زیاد کش نیاورید، غیر ریلکس به نظر نیایید و دهان شما کمی باز و لب پایین منطبق با انحنای دندان‌های بالایی باشد. ​ همان ظاهری را به خود بگیرید که وقتی دوستی قدیمی را می‌بینید. این حرکت را مقابل آینه تمرین کنید و در آن، به تبحر برسید. صاف ایستادن

گاهی مشکل از لبخند نیست، مشکل از زاویه‌ای است که گرفته‌اید. ایستادن اشتباه، به صورتی که غبغب شما مشخص شود، چیزی است که لبخند شما را خراب می‌کند. سر بیش از اندازه خم نیز نمی‌تواند یک لبخند زیبا بسازد. بهترین زاویه‌ی صورت خود را پیدا کنید که معمولاً به صورتی است که چانه را کمی پایین آورده‌اید. به بیان دیگر لازم نیست دقیقاً رو به دوربین ایستاده باشید و این‌طور معمولاً بهترین زاویه را خواهید داشت. استفاده از رژ

انتخاب رژ لب، خود یک هنر است. توصیه می‌شود که رژلبی انتخاب شود که باعث شود دندان‌های سفیدتری داشته باشید. رنگ‌های قرمز، شرابی و صورتی معمولاً بهترین انتخاب‌ها هستند. رنگ‌های تیره معمولاً زیبایی لبخند را کم می‌کنند.

سلامت و زیبایی دندان

به طبع داشتن دندان‌های تمیز و سالم، مهم‌ترین قدم برای داشتن لبخندی زیبا است. دندان‌های شما به جز نقشی مهمی که در جویدن غذا دارند، در شکل حرف زدن و البته فرم ظاهر ما هم مؤثر هستند. چیزی که می‌تواند در کیفیت اعتمادبه‌نفس افراد و حتی فرصت‌های شغلی و روابط تأثیری مستقیم داشته باشد. حفظ سلامت دندان به‌عنوان مسئله‌ای مهم در حوزه‌ی سلامت شخصی اینجا مطرح می‌شود.

دو بار مسواک زدن در روز، استفاده از رژیمی که قند کمی در آن وجود داشته باشد و مراجعه مرتب به دندانپزشکی راهکارهایی است که باعث می‌شود مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه به وجود نیاید. موضوع حتی می‌تواند به طول عمر هم مربوط شود؛ چون تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی 70 ساله‌ای که دندان‌های سالمی دارند، عمر بیشتری از کسانی خواهند داشت که دندان‌های خرابی دارند. باید در نظر داشته باشید که بیماری‌های لثه می‌توانند باعث ورود باکتری‌های دندان به خون شوند و نتیجه می‌تواند به مشکلاتی مانند لخته شدن خون و سکته قلبی منجر شود.

در خانم‌ها بخصوص احتمال سرطان در صورت عدم رعایت سلامت دندان و لثه بیشتر است. سرطان سینه از مشکلاتی است که در خانم‌هایی با بیماری لثه احتمال بیشتری دارد. از سوی دیگر، احتمال تولد کودک نارس در زنان با چنین مشکلاتی بیشتر می‌شود. بو و رنگ بد دهان

بوی بد دهان که در اصطلاحات دندانپزشکی به آن هالیتوز می‌گویند، از مشکلاتی است که با تمیز نگه داشتن دندان‌ها از ما دور می‌شوند. این مشکل که بسیار شایع نیز هست، به خاطر وجود پلاک‌ها در دهان ایجاد می‌شود و نشانی از بیماری‌های لثه است یا پوسیدگی دندان است. موضوعی که در اعتمادبه‌نفس شما تأثیر می‌گذارد و باعث قایم کردن دندان‌های شما در مکان‌های عمومی خواهد شد.

از مسائل دیگری که روی ظاهر و لبخند شما تأثیر مستقیم می‌گذارد، رنگ دندان‌ها است. البته تغییر رنگ موضوعی طبیعی است و به دلیل ساییدگی دندان‌ها، راهکارهای کمی برای پیشگیری از این موضوع وجود دارد. توصیه اصلی عدم استفاده از سیگار و افراط در نوشیدن چای و قهوه می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد. البته باید در نظر بگیرید که برخلاف بوی بد دهان، تغییر رنگ دندان مسئله مضری نیست و نمی‌تواند نشان از مشکلی در سلامتی باشد. سفیدکننده دندان

توضیح دادیم که از بین رفتن سفیدی دندان مشکلی مربوط به سلامتی نیست. با این حال برای ساختن لبخند زیبا که هدف ماست، نیاز به برطرف کردن زردی دندان‌ها داریم. راهکارهایی متنوعی برای این کار وجود دارد که بررسی خواهیم کرد. خمیردندان، دهانشویه، آدامس و نوار سفیدکننده

خمیردندان شامل یک سری مواد ساینده ملایم، شبیه به پولیش هستند تا باعث پاک شدن لکه‌ها روی سطوح خارجی دندان شوند. این اتفاقی است که با مسواک زدن رخ می‌دهد. با این حال بسیار مهم است که از خمیردندان و مسواک استاندارد و مناسب دندان خود استفاده کنید. محصولات اورال بی از گزینه‌های مناسب در بازار ایران است. همین‌طور مسواک و خمیردندان کرست از دیگر گزینه‌های قیمت مناسب و کارا هستند.

دهانشویه هم شامل ماده پراکسید هیدروژن می‌شود که سفیدکننده دندان است. استفاده روزانه از این دو باعث می‌شود تغییر رنگ دندان به سوی سفیدی صورت بگیرد.

یک سری از انواع آدامس وجود دارد که مناسب جویدن روزانه و بخصوص پس از مصرف غذا هستند. جویدن آدامس بدون شکر کمک می‌کند تا بقایای غذا از دندان جدا شود. همین‌طور آدامس، ترشح بزاق را افزایش می‌دهد که موجب مرطوب شدن دهان می‌شود که در سلامت دهان و دندان، نکته حائز اهمیتی است.

نوارهای سفیدکننده دندان هم به صورت پلاستیکی و کوچک هستند که داخل آنها ژل پراکسید قرار گرفته و روی سطح بیرونی دندان قرار می‌گیرند. این نوارها سفیدکنندگی دندان را تسهیل می‌کنند.

مراجعه به مطب دندانپزشکی

به طور حتم، یک راه سریع برای سفیدکنندگی دندان مراجعه به مطب است. جلساتی که می‌توانند کمتر از یک ساعته باشند، سبب سفیدکنندگی سریع دندان افراد می‌شوند. شیوه کار به این صورت است که محافظی روی لثه و لب قرار می‌گیرد و بعد ژل سفیدکننده روی دندان قرار داده می‌شود. با کمک یک لامپ ماورا بنفش و تابش روی دندان‌ها، مواد تشکیل‌دهنده‌ی ژل فعال می‌شوند. ازآنجاکه غلظت ژل سفیدکننده اینجا بالاست، سفیدکنندگی به سرعت حاصل می‌شود. با این حال نباید فراموش کنید که محصولات سفیدکننده از این دست، راهکارهای دائمی نیستند و باید مراحل پس از مدتی تکرار شوند.

در برخی موارد که نمی‌توان با سفید کردن موقت مشکل را حل کرد و دندان از دست رفته تصور می‌شود، ایمپلنت دندان توسط دندانپزشک‌ها توصیه می‌شود. در این روش دندان فرد با یک پروتزی از جنس تیتانیوم جایگزین می‌شود که به جز استحکام، ظاهری شبیه به دندان سالم دارد و به داشتن لبخندی زیبا برای شما کمک خواهد کرد.

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.