10 تکنیک برای شروع دیجیتال مارکتینگ در سال 2024

گزارش آگهی/ درحقیقت، روش‌های بازاریابی سنتی، دیگر برای تعامل با مشتریان بالقوه و دستیابی به خریداران کافی نیستند. در این بین، تکنیک‌های مختلف بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به وجود آمده‌اند که از پلتفرم‌های آنلاین و فناوری‌های دیجیتال برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

همچنین، با وجود چشم‌انداز همیشه در حال تحول فناوری، استفاده از جدیدترین تکنیک‌ها برای کسب‌وکارها مهم شده است تا بتوانند به‌طور مؤثر محصولات یا خدمات خود را به بازار عرضه کنند. در این مطلب به 10 تکنیکی می‌پردازیم که کسب‌وکارها می‌توانند از آن‌ها برای شروع سفر بازاریابی دیجیتال خود در سال 2024 استفاده کنند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال استفاده از کانال‌ها و فناوری‌های دیجیتال برای ترویج محصولات، خدمات یا برندها برای دستیابی و تعامل با مشتریان بالقوه است که شامل تاکتیک‌هایی مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (SEO)، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات پولی می‌شود.

هدف بازاریابی دیجیتال افزایش آگاهی از برند، هدایت ترافیک به سایت و ایجاد سرنخ یا فروش است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا به مخاطبان گسترده‌تری دست یابند و اثربخشی تلاش‌های بازاریابی خود را از طریق داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل، پیگیری کنند.

10 تکنیک برای شروع دیجیتال مارکتینگ

حال می‌خواهیم به معرفی 10 تکنیک رایج دیجیتال مارکتینگ بپردازیم:

  • حضور آنلاین قوی ایجاد کنید

اولین و اساسی‌ترین تکنیک در شروع دیجیتال مارکتینگ، حضور قوی در فضای آنلاین است. درحقیقت، شما بدون اینکه حضور مؤثری در این فضا داشته باشید، نمی‌توانید تکنیک‌های دیگر را پیش ببرید.

حضور آنلاین قوی نیز به معنای راه‌اندازی یک سایت حرفه‌ای و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. به بیان دیگر، یک سایت با طراحی خوب به‌طور دقیق نشان‌دهندۀ برند شما و پیشنهادات آن بوده و فعالیت در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و لینکدین برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر و تعامل با مشتریان بالقوه از واجبات است.

  • مخاطب هدف خود را تعریف کنید

دانستن اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های بازاریابی مؤثرتری ایجاد کنید. درحقیقت، شما باید با جمعیت‌شناسی، علایق، ترجیحات و رفتار مشتریان بالقوۀ خود آشنا بوده و در طراحی کمپین خود از این دانش استفاده کنید. همچنین، شما با درک مخاطبان هدف خود، می‌توانید پیام‌ها و محتوای خود را طوری تنظیم کنید که با آنان ارتباط برقرار کرده و شانس تبدیل آن‌ها به مشتری را افزایش دهد. علاوه‌براین، آشنایی کافی با مخاطبانتان هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد و موجب طراحی کمپین‌های هدفمندتر می‌شود.

  • محتوای جذاب تولید کنید

محتوا هر شکلی از رسانه است که برای مخاطب هدف شما ارزشی ارائه می‌کند. محتواها شامل پست‌های بلاگ، فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی می‌شوند. درواقع، شما با ایجاد محتوای باکیفیت و مرتبط، می‌توانید مشتریان بالقوه را جذب، خود را به‌عنوان رهبر در صنعت خود معرفی و ترافیک را به سایت خود هدایت کنید. تولید انواع محتوا در پلتفرم‌های دیجیتال یکی از الزامات این نوع بازاریابی بوده که بدون آن نمی‌توان به هدفی دست یافت.

  • روی سئو سرمایه‌گذاری کنید

سئو فرایند بهینه‌سازی سایت برای دستیابی به رتبه‌های بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جست‌وجو (SERPs) است. درحقیقت، هرچه رتبۀ سایت شما بالاتر باشد، محتواهای شما قابلیت بازدید بیشتری برای مشتریان بالقوه‌تان خواهند داشت. سئو شامل بهینه‌سازی محتوا، ساختار و عناصر فنی سایت شماست تا آن را برای موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، قابل ‌درک‌تر و جذاب‌تر کند.

  • از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

بازاریابی ایمیلی روشی مقرون‌به‌صرفه برای دستیابی و تعامل با مخاطبان است که شامل ایجاد یک لیست ایمیل از مشترکانی است که برای برقراری ارتباط با کسب‌وکار شما ثبت‌نام کرده‌اند. درحقیقت، با بازاریابی ایمیلی می‌توانید پیام‌های هدفمند و شخصی‌سازی‌شده مانند پیشنهادات تبلیغاتی، خبرنامه‌ها و به‌روزرسانی‌های کسب‌وکارتان را برای مشترکان خود ارسال کرده و آنان را به تعامل بیشتر با برند خود دعوت کنید.

  • با اینفلوئنسرها همکاری کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ شامل همکاری با افرادی است که در رسانه‌های اجتماعی یا در یک صنعت خاص طرف‌داران قابل ‌توجهی داشته و روی مشتریان شما تأثیر می‌گذارند. درحقیقت، با همکاری با اینفلوئنسرها می‌توانید به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و از اعتبار و نفوذ آن‌ها برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود بهره ببرید.

  • کمپین‌های تبلیغاتی پولی اجرا کنید

تبلیغات پولی شامل پرداخت هزینه برای فضای تبلیغاتی در پلتفرم‌های دیجیتال مختلف مانند گوگل ادوردز، تبلیغات اینستاگرام و تبلیغات در سایت‌ها مانند تبلیغات کلیکی است. تبلیغات پولی به شما این امکان را می‌دهد که جامعۀ هدف موردنظر خود را به‌طور هدفمند شناسایی کرده و آنان را با تبلیغات خود هدف قرار دهید. تبلیغات پولی می‌تواند راهی مؤثر برای افزایش آگاهی از برند، هدایت ترافیک به سایت شما و ایجاد سرنخ باشد.

10 تکنیک برای شروع دیجیتال مارکتینگ در سال 2024

  • از بازاریابی ویدئویی کمک بگیرید

بازاریابی ویدئویی به‌خوبی با بازاریابی محتوایی هماهنگ شده و به یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های بازاریابی بدل گشته است. همچنین، به دلیل دسترسی آسان به ابزارهای جدید فناوری، تولید ویدئوهای تبلیغاتی مانند گذشته هزینۀ زیادی به همراه ندارد و با چند کلیک ساده می‌توان یک نمونه از آن را تولید کرد.

به بیان دیگر، با ایجاد تبلیغات ویدئویی باکیفیت، شرکت‌ها می‌توانند تصویری ماندگار در ذهن مخاطبان خود ایجاد کرده و آنان را به خرید تشویق کنند.

  • نتایج خود را نظارت و تجزیه‌وتحلیل کنید

شما باید تلاش‌های بازاریابی خود را پیگیری و تجزیه‌وتحلیل کنید تا ببینید چه چیزی مؤثر عمل کرده و چه چیزی نیاز به بهبود دارد، که شامل استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics و دیگر ابزارها برای اندازه‌گیری ترافیک سایت، نرخ تبدیل و سایر معیارهای کلیدی است. درواقع، با نظارت منظم بر نتایج خود، می‌توانید برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود، تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید.

  • درمورد روندهای صنعت به‌روز بمانید

چشم‌انداز دیجیتال به‌طور مداوم در حال تغییر است؛ بنابراین مهم است که از روندهای صنعت اطلاع داشته و استراتژی‌های خود را مطابق با آن تطبیق دهید. شرکت در کنفرانس‌ها، خواندن بلاگ‌های صنعت، شبکه‌سازی با دیگر بازاریابان دیجیتال و اطلاع‌رسانی درمورد فناوری‌ها و ابزارهای جدید می‌تواند به شما در افزایش آگاهی و بهبود تلاش‌های بازاریابی کمک کند. به بیان دیگر، با به‌روزماندن می‌توانید از رقبا جلوتر بمانید و به رشد کسب‌وکار خود از طریق بازاریابی دیجیتال ادامه دهید.

همکاری با یک آژانس تبلیغات آنلاین معتبر

بخش اعظمی از 10 تکنیک ابتدایی برای شروع دیجیتال مارکتینگ مربوط به انجام انواع تبلیغات می‌شود. به همین خاطر نیاز است که با یک آژانس تبلیغات آنلاین معتبر که انواع تبلیغات را در اختیار شما می‌گذارد، همکاری کنید. صباویژن یکی از همین آژانس‌هاست که با ابزاری که در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید تبلیغات کلیکی و تبلیغات همسان صباویژن و همچنین تبلیغات ویدئویی در آپارات و فیلیمو انجام دهید و به این ترتیب در شروع کار و ادامۀ راه، به رشد کسب‌وکار خود کمک کنید.

جمع‌بندی

در این محتوا به 10 تکنیک ارزشمند برای شروع دیجیتال مارکتینگ پرداختیم. کافی است در ابتدا فهرستی از مهم‌ترین تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال را که انجام آن برای شما امکان‌پذیر بوده و طبق تحقیقاتتان نتیجۀ مثبتی به دنبال دارد، انتخاب کنید. درحقیقت، هرکدام از این روش‌ها اگر به‌درستی انجام شوند می‌توانند CTR بالاتر، رشد درآمد، نرخ تبدیل بالاتر، تعداد بینندگان روزانۀ بیشتر، نرخ پرش کمتر و… را برای شما به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام

منبع: سیتنا