با مشتری عصبانی چگونه برخورد کنیم ؟

با مشتری عصبانی چگونه برخورد کنیم ؟

خیلی برای متقاعدسازی این افراد تلاش نکنید، درابتدا صحبت های او را بپذیرید و پس از آن خود راجای آنان بگذارید و با مهربانی دلایل قانع کننده تان را برای مجاب کردن مشتریان ناراضی مطرح کنید. البته پیداکردن علت اصلی ناراحتی مشتری کمک بسیار بزرگی به این امر می کند، اما شاید مشتریان ازشدت ناراحتی نتوانند به بیان دقیق مساله بپردازند. به همین جهت حواس خود را بسیار جمع کنید تا از بین صحبت های آنان، علت نارضایتی را دریابید و برای آن راهکاری در نظر بگیرید. گاهی اوقات هم ممکن است که مشتریان راه حلی را پیشنهاد دهند؛ اینها را رد نکنید چراکه شاید همین روش بتواند حس خوبی را در او ایجاد کند و به یکی از افراد و معاملات تاثیرگذار در آینده برای شما تبدیل شود.
فرقی نمی کند در چه صنعتی فعالیت می کنید، به هرحال در مقطعی از حرفه خود احتمالا با مشتری عصبانی و ناراضی مواجه شده اید. علی رغم تلاش های زیاد برای ارائه یک محصول یاخدمات عالی، گاهی اوقات قادر به برآورده کردن انتظارات مشتری نیستید.هنر برخورد با مشتریان و جلب رضایت مشتری مراحل بسیاری را شامل می شود. مواردی که یک مشتری عصبانی را به مشتری کاملا راضی و حتی وفادار تبدیل می کند. با برقراری ارتباط محترمانه و یافتن راه حل می توانید مشتری عصبانی را برای معاملات آینده حفظ کنید. باید به حرف های چنین مشتریانی به صورت کامل گوش کنید تا عصبانیت آنان فروکش کند. مرجع : جام جم منبع: میگنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.