سنگ تمام مردم نصف جهان در عزای سیدالشهدا(ع)

سنگ تمام مردم نصف جهان در عزای سیدالشهدا(ع)

مرتضی آرسته، دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با تاکید بر شکوه عزاداری مردم در مراسم دهه نخست محرم سال ۱۴۰۲ در نصف جهان اظهار داشت: مردم اصفهان در برهه‌های مختلف پیشرو و پرشور درصحنه حضور داشتند، پیش از انقلاب و با شروع حرکت‌های مردمی، با حضور آیت الله بهشتی، آیت الله مفتح و دکتر باهنر حرکت‌های مهم و تأثیرگذاری را در انقلاب رقم زدند.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس، سرداران رشیدی همچون همت، خرازی، کاظمی، حجازی و صیاد شیرازی از اصفهان با حضور مخلصانه در جبهه‌ها، نشان از پای کار بودن مردم این دیار دارد.

پیشکسوت انقلاب و دفاع مقدس بیان داشت: با گذشت ۴۴سال از انقلاب همچنان مردم اصفهان در میدان‌های مختلف حضور دارند برای نمونه بزرگداشت عید غدیر امسال، حضور مردم و برنامه‌های عید غدیر شهر اصفهان بی نظیر بود، طبق گفته مسؤولان در عید غدیر امسال یک میلیون نفر در شهر اصفهان اطعام شده‌اند که این حضور پررنگ و پرنشاط مردم در این شرایط اقتصادی قابل تحسین است.

آرسته در ادامه پیرامون حال و هوای شهر اصفهان در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اذعان کرد: در شهر اصفهان هزار و ۲۰۰ و در کل استان ۶هزار هیئت مذهبی ثبت شده داریم که در ایام محرم و صفر این هیئات پرشور وارد میدان می‌شوند، مساجد، حسینیه‌ها و هیئات روضه خوانی دارند و روضه‌های خانگی در منازل اصفهان رونق فراوان دارد.

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: طبق بیان رهبر انقلاب مردم اصفهان مُقتصِد هستند، یعنی جایی که باید خرج کنند کوتاهی نمی‌کنند. بر همین اساس و علیرغم شرایط اقتصادی و گرانی‌ها، برگزاری هیئات و روضه خوانی‌ها پر رونق بوده است.

وی خطاب به مسؤولان متذکر شد: مسؤولان باید قدردان مردم باشند، مردمی که همیشه در صحنه با عشق و علاقه کار می‌کنند و در برهه‌های مهم پای نظام و البته مهم‌تر از آن پای ارزش‌های اسلام ناب محمدی با قدرت ایستاده اند.

پایان پیام/۶۳۱۰۶

منبع: فارس