لزوم مشارکت دستگاه های اجرایی و سازمان ها جهت توسعه اقتصاد دیجیتال در استان البرز

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، در این جلسه دکتر یوسف زاده با تشریح اهمیت موضوع اقتصاد دیجیتال در مباحث اقتصادی و همچنین اهمیت بالای این حوزه برای کشور و تشکیل شورای عالی فضای مجازی کشور که مصوبات آن همچون مصوبات هیئت دولت لازم الاجرا است، تشکیل کارگروه استانی را گامی مهم در جهت حمایت از فعالان اقتصاد دیجیتال و مبتنی بر اسناد بالادستی عنوان کرد.

وی با تشریح وضعیت اقتصاد دیجیتال در جهان و ظرفیت های بالای کشور جهت ارتقاء جایگاه ایران در دنیا افزود: استان البرز با توجه به ظرفیت های مستقر در استان همچون منطقه ویژه اقتصادی پیام، پارک فاوا، پارک علم و فناوری، کارخانه نوآوری و … و همچنین پتانسیل بالای نیروی انسانی متخصص در این حوزه دارای جایگاه ویژه ای در کشور می باشد و سرمایه گذاران این حوزه و متولیان اصلی سکوهای مهم کشور به سرمایه گذاری و حضور در استان البرز تمایل دارند.

وی علت تشکیل این کارگروه را هم افزایی و همکاری دستگاه های اجرایی و سازمان های مرتبط با بحث اقتصاد دیجیتال جهت ارتقاء جایگاه استان و حمایت از فعالان این حوزه عنوان کرد.

در ادامه این جلسه دکتر حسینی با اشاره به اهمیت موضوع ، حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی در جلسات کارگروه را الزامی دانست. ایشان به اهمیت تراز تجاری در مباحث اقتصادی اشاره کرد و لزوم برنامه ریزی در این حوزه را ضروری دانست.ایشان ضرورت ارتقاء زیرساخت ها در این حوزه را مهم دانست و وظیفه دولت را ارتقاء زیرساخت ها، ارائه تسهیلات و در اختیار قرادادن امکانات جهت توسعه فعالیت های حوزه اقتصاد دیجیتال دانست.

حسینی به اهمیت آموزش و بالا بردن سواد اطلاعاتی شهروندان نسبت به موضوع اقتصاد دیجیتال اشاره داشت و نقش آموزش و پرورش را در این موضوع برجسته دانست. در ادامه جلسه مدعوین به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با موضوع جلسه پرداختند.

در این جلسه مقرر گردید همه دستگاه ها منابع حمایتی خود را از قبیل تسهیلات، امکانات، فضای کار و … جهت ارائه به متقاضیان و فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال احصاء و به دبیرخانه کارگروه اعلام نمایند. همچنین بخش خصوصی نسبت به ایجاد پایگاهی جهت شناسایی کسب و کارها و آزادکاران حوزه اقتصاد دیجیتال برای اتصال آنها به منابع حمایتی بخش دولتی و خصوصی اقدام نماید. همچنین تدوین سند توسعه اقتصاد دیجیتال استان نیز در دستور کار جلسات بعدی این کارگروه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.