اولویت دولت رفع نیازهای اساسی مردم است

اولویت دولت رفع نیازهای اساسی مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله عبدالملکی عصر یکشنبه در نشست مشترک رفه تنش آبی در جزیره قشم گفت: جلسه ای بسیار خوبی برای هم اندیشی در خصوص حل معضل آب در جزیره قشم با حضور مسوولین شهرستانی، جامعه محلی، سازمان منطقه آزاد قشم و آبفای استان هرمزگان برگزار شد.

عبدالملکیبا اشاره به اینکه سرعت حل مسئله آب و تولید و توزیع آب در منطقه قشم به خوبی در حال انجام است، اظهار داشت: طبق آمارهای که در این جلسه مطرح شد میزان تولید آب در این جزیره در طول ۲ ساله دولت سیزدهم تقریبا ۲ برابر شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه البته عقب افتادگی های جدی در این خصوص وجود دارد و این میزان تولید آب به هیچ وجه کفاف نمی دهد، افزود: مردم این جزیره با قطعی های مکرر آفتاب مواجه هستند یکی از بحث های که در این جلسه مطرح شد، خرید تضمینی آب از واحدهای بخش خصوصی که تولید کننده آب هستند، یک اختلاف قیمتی در واقع بین آبفای استان هرمزگان و تولید کننده آب وجود دارد که ان شاء الله آن را از طریق وزیر نیرو پیگیری خواهیم کرد که این اختلاف برطرف و خرید آب انجام شود.

وی بیان داشت: خطوط انتقال آبی هم در حال ساخت است و همزمان چند واحد تولید آب و آب شیرین کن هم در حال احداث است که به امید خدا اینها هم ظرف ماه های آینده وارد شبکه می شود و بخشی از مشکلات آب منطقه حل خواهد شد.

مشاور رییس جمهور توضیح داد: مجموع مباحثی که در جلسه مطرح شد این بود که به رغم اینکه به درستی مسئله آب در جزیره قشم یک مشکل و معضل است اما برنامه های که برای رفع این مسئله در حال پیگیری است برنامه های کار آمدی است و هماهنگی بیشتری بین ارکان تصمیم گیرنده از جمله وزارت نیرو، مجموعه آبفا و سازمان منطقه آزاد قشم نیاز داریم که اینها هم دور از دسترس نیست.

وی گفت: به طور کلی دولت سیزدهم اولویت بندی های خود را بر اساس نیازهای اساسی مردم تنظیم کرده است و هم اکنون موضوع آب یکی از مسایل اصلی کشور است و بخش های زیادی در مناطق مختلف کشور درگیر آن هستند دهها هزار میلیارد تومان طرح در همین دولت فعال شده که خیلی از آنها به بهره برداری رسیده و بقیه هم به بهره برداری خواهد رسید.

عبدالملکی افزود: با این نگاهی که من در این جلسه مشاهده کردم و الگوی که مدیران استانی، شهرستانی و سازمان منطقه آزاد قشم برای مسئله آب داشتند و همدلی که بین آنها، آبفا و اعضای شورا های اسلامی شهرها، بخش ها و روستاهای این جزیره وجود دارد، من فکر می کنم ان شاء الله در ماهها و سال های آینده به سمت رفع پایدار مسئله آب در منطقه قشم حرکت می کنیم.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.