پورشه ماکان برقی با 630 اسب بخار و برد 500 کیلومتر معرفی شد

پورشه ماکان برقی

پرفروش‌ترین محصول پورشه الکتریکی می‌شود. نسل دوم ماکان بر اساس پلت‌فرم PPE شکل گرفته که با همکاری آئودی ساخته شده است. این پلت‌فرم از معماری 800 ولی برخوردار است و در آئودی Q6 E-Tron هم استفاده خواهد شد. باطری‌های ماکان الکتریکی با ظرفیت خالص 95 کیلووات ساعت، از سلول‌های لیتیوم نیکل منگنز کبالت ساخته و از 12 ماژول تشکیل شده است. پورشه اولین شرکتی بود که معماری 800 ولتی را با تایکان در خودروهای الکتریکی ارائه کرد. این ویژگی باعث افزایش سرعت شارژ می‌شود.

پورشه ماکان برقی

ازاین‌رو، حداکثر سرعت شارژ ماکان به 270 کیلووات رسیده است که می‌تواند از 10 تا 80 درصد باطری‌ها را ظرف تنها 21 دقیقه شارژ کند. انتظار می‌رود شعاع حرکتی ماکان هم با هر بار شارژ کامل به بیش از 480 کیلومتر برسد. این خودرو فعلاً در دو مدل بنام‌های ماکان 4 و ماکان توربو معرفی شده است که هردو به دو موتور الکتریکی و سامانه چهارچرخ محرک مجهز هستند. ماکان 4 پایه 400 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف 4.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که ماکان توربو با 630 اسب بخار قدرت و 1130 نیوتن متر گشتاور، برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به تنها 3.1 ثانیه زمان نیاز دارد.

پورشه ماکان برقی

هردو نسخه می‌توانند با ارسال تمام نیرو فقط به چرخ‌های عقب، به کراس‌اووری محرک عقب تبدیل شوند. بااین‌حال، پورشه در اینجا گیربکس دو سرعته‌ای که در تایکان دیده بودیم را کنار گذاشته است زیرا این شرکت توانسته با گیربکس معمولی تک سرعته به اهداف شتاب و سرعت خود برسد. هردو نسخه ماکان به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی تطبیقی ارائه می‌شوند درحالی‌که سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم قابل سفارش خواهد بود. این سیستم می‌تواند چرخ‌های عقب را تا پنج درجه به داخل یا بیرون بچرخاند که به مانور دهی خودرو در سرعت‌های پایین و افزایش پایداری در سرعت‌های بالا کمک خواهد کرد.

پورشه ماکان برقی

ماکان الکتریکی در طراحی بیرونی همچنان همان فرم کوپه مانند نسل قبلی را حفظ کرده اما در جلو به چراغ‌های جدیدی مشابه تایکان مجهز شده است. زیر کاپوت، یک محفظه کوچک 80 لیتری برای قرار دادن کابل‌های شارژ تعبیه شده است و به لطف استفاده از عناصر آیرودینامیکی فعال، ضریب درگ به 0.25 رسیده است. فاصله محوری ماکان الکتریکی 86 میلی‌متر نسبت به نسل قبلی بیشتر شده درحالی‌که طول کلی خودرو با 58 میلی‌متر افرایش، به 4,786 میلی‌متر رسیده است.

پورشه ماکان برقی

طراحی داخل ماکان الکتریکی شبیه دیگر مدل‌های جدید پورشه مثل فیس‌لیفت کاین و نسل جدید پانامرا به نظر می‌رسد. این یعنی در اینجا هم شاهد سه نمایشگر مختلف شامل صفحه آمپر دیجیتالی 12.6 اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 10.9 اینچی و یک نمایشگر 10.9 اینچی دیگر مقابل سرنشین جلو ارائه هستیم که آخری سفارشی خواهد بود. علاوه بر این، در اینجا هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده هم ارائه می‌شود و با وجود همه این تکنولوژی‌ها، خوشبختانه کنترل‌های سیستم تهویه همچنان فیزیکی هستند.

پورشه ماکان برقی

قیمت ماکان 4 از 80,450 دلار و ماکان توربو از 106,950 دلار آغاز می‌شود که حدود 19 هزار دلار از قیمت نسخه‌های پایه و GTS ماکان بنزینی بیشتر است. پورشه برای مدتی در ایالات‌متحده نسل اول بنزینی ماکان را همچنان در کنار نسخه الکتریکی جدید عرضه خواهد کرد اما تولید آن خودرو برای بازار اروپا پایان یافته است. تحویل ماکان الکتریکی به خریداران از تابستان آینده آغاز خواهد شد.

پورشه ماکان برقی

نوشته پورشه ماکان برقی با 630 اسب بخار و برد 500 کیلومتر معرفی شد اولین بار در چرخان پدیدار شد.

منبع: چرخان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.