امضای توافق نامه اجرای پروژه فیبرنوری در ۲٠ شهر استان قزوین

به گزارش سیتنا، حجت الله امینی در نشست امضای توافق نامه بین شرکت ارتباطات شاتل و شهرداران استان جهت اجرای عملیات طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) برای 20 شهر استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین و باحضور اسماعیلی مدیرکل امور شهری استانداری، میزانی مدیرکل فنی استانداری و شهرداران، برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ وزارت ارتباطات یک ابر پروژه ملی را آغاز کرده و توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها را تا پایان دولت سیزدهم و اختصاص ۲۰ میلیون پورت به مشترک را در دستور کار قرار داده است.

امینی تصریح کرد: با اجرای طرح ملی فیبر نوری در استان، به سمت هوشمندسازی فعالیت ها حرکت کرده و زیر ساخت های لازم جهت تحقق شهر هوشمند فراهم می گردد، در «شهر هوشمند» برقراری ارتباطات به سرعت و کیفیت نیاز دارد که مستلزم برقراری زیرساخت های پایدار می باشد و در اکثر کشورهای جهان نیز بستر بر فیبر نوری متمرکز شده است که بر این اساس به اپراتورهای فعال در این حوزه ابلاغ شده تا در تمامی استان های کشور این پروژه را با حمایت وزارت ارتباطات به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: بعد از انجام توافق بین شهرداران شش شهر استان با شرکت ارتباطات شاتل در آبان ماه سال جاری و آغاز فاز عملیاتی در حفاری و داکت گذاری، هم اکنون شهرهای اقبالیه، الوند وآبیک و مهرگان با حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ادامه عملیات عمرانی می باشند، شهرهای بوئین زهرا، محمدیه درحال تجهیز کارگاه و مابقی 20شهر استان نیز، امروز با امضای توافق نامه، صدورمجوزهای لازم و هماهنگی ها، انجام شده تا به زودی شاهد آغاز عملیات عمرانی در این شهر ها نیز باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، تاکید کرد: با همت و تلاش مجموعه ارتباطات و همچنین مساعدت دستگاه های مربوطه در استان، امیدواریم تمامی شهرهای استان تا پایان سال 1402 به اینترنت فیبر نوری متصل گردند.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دراستان، در خصوص اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها(FTTX) در شهر قزوین نیز بیان داشت: عملیات عمرانی بصورت همزمان در چند نقطه شهر در حال انجام است و تا کنون حدود 18کیلومتر از این طرح انجام شده است.

امینی خاطرنشان کرد: تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان قزوین تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل می شوند و تحقق این پروژه نیازمند دسترسی پایدار و امن و باسرعت است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تامین هزینه های لازم از محل توسعه ارتباطات روستایی (USO) این امکان را فراهم می نماید.

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.