چرا استادیوم مت‌لایف نیوجرسی، میزبان فینال جام جهانی 2026 شد؟

طرفداری | فیفا به طور رسمی استادیوم مت‌لایف نیوجرسی در نیویورک/نیوجرسی را به عنوان میزبان فینال جام جهانی 2026 انتخاب کرد.

به گزارش اتلتیک، فیفا روز یکشنبه تایید کرد که فینال جام جهانی 2026 در ورزشگاه مت‌لایف نیویورک/نیوجرسی در 19 جولای 2026 برگزار خواهد شد. این ورزشگاه در رقابت با استادیوم AT&T دالاس به عنوان میزبان فینال این مسابقات شناخته شده است. رقابتی نزدیک که به گفته جری جونز، مالک دالاس کابوی، نیویورکی‌ها در یک رقابت جهنمی توانستند میزبان مهم‌ترین بازی جام جهانی شوند. با این حال، تصمیم غیرمنتظره برای اهدای فینال به نیویورک/نیوجرسی بسیاری را شگفت‌زده کرد و نشان داد که دالاس تا چه حد به این رویداد معتبر نزدیک بوده است. اما انتخاب فیفا بر چه اساسی بوده است؟

وقتی به محل استقرار استادیوم 82 هزار نفری مت‌لایف بنگریم می‌بینیم که این ورزشگاه در رادرفورد شرقی در یکی از مهم‌ترین مناطق اقتصادی و سیاسی ایالات متحده و حتی جهان واقع است. شهر نیویورک از همان ابتدا دارای مزایای قانع‌کننده‌ای بود، از جمله شبکه حمل و نقل عمومی گسترده، فضای سیاسی نسبتاً بحث‌انگیز کمتر نسبت به تگزاس و مهم‌تر از همه اقتصاد پویای این شهر به واسطه بازار پرزرق و برق بورس نیویورک که این استادیوم را برای فیفا بسیار جذاب ساخته است. میزبانی موفقیت‌آمیز ورزشگاه مت‌لایف از فینال کوپا آمریکا سنتناریو در سال 2016 نیز اعتماد به نفس این استادیوم را برای برگزاری مسابقات پرمخاطب تقویت کرده است.

استادیوم مت‌لایف نیوجرسی

  • بیشتر بخوانید: مت‌لایف نیوجرسی، میزبان فینال جام جهانی 2026 / عکس

استادیوم مدرن مت‌لایف نیوجرسی در سال 2010 و با هزینه 1.6 میلیارد دلار ساخته شده تا به عنوان یکی از گرانترین ورزشگاه‌های حال حاضر جهان شناخته شود. گفتنی است دیدار افتتاحیه جام جهانی 2026 در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۵ در ورزشگاه آزتک و دیدار فینال این مسابقات هم در تاریخ 28 تیر 1405 انجام خواهد شد. جام جهانی 2026 در 16 شهر مختلف ایالات متحده، مکزیک و کانادا برگزار خواهد شد.

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.