دستگاه های اجرایی همدان جانانه پای توسعه گردشگری ایستاده اند

دستگاه های اجرایی همدان جانانه پای توسعه گردشگری ایستاده اند

مهران متوسلی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» اظهار کرد: ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان در زمانی انجام می‌گیرد که اراده استان بهره مندی کاملاً واقعی و قابل اجرا از آن برای جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری استان است.

وی با بیان اینکه همدلی و همکاری دستگاه‌ها، مدیران، نمایندگان مجلس، شهرداری و شورای شهر به خصوص مردم و کسبه بازار در راستای ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان بدون شک یک فرصت استثنایی است؛ افزود: این همدلی می‌تواند همدان را به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به عنوان یک مقصد جهانی در گردشگری تبدیل سازد.

رئیس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی اندیشه ورز استانداری همدان با بیان اینکه امیدوارم با اقدامات دغدغه مندانه مدیریت ارشد استان، کار بر زمین مانده همدان که همان جذب مطلوب گردشگر و انتخاب همدان به عنوان مقصد اصلی گردشگری و رونق صنعت گردشگری است، به سرانجام برسد؛ ادامه داد: این روزها شاهدیم که شهرداری، شورای شهر و اداره کل میراث فرهنگی استان همدان به صورت جهادی و جانانه پای توسعه گردشگری ایستاده است.

متوسلی به میزبانی همدان در پایتختی گردشگری کشورهای آسیایی و رویداد ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: استان همدان دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی در زمینه گردشگری است بدین ترتیب باید ورود ارزیابان یونسکو و وارد شدن همدان به عرصه جهانی را فرصتی مناسب دانسته و همه مردم و مسئولین همگام با هم و به صورت هم افزا وارد کار شوند.

وی افزود: ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان که پایتخت تاریخ و تمدن سرزمینی است که به جرأت می‌توان گفت تاریخ جهان تأثیر گرفته از آن تمدن است؛ هویت بخش تاریخ جهان خواهد بود و در این شرایط تدوین سند اجرایی بالادستی با درنظر گرفتن نقش و وظیفه همه دستگاه‌های استان در رونق بخشی گردشگری بسیار ضروری و لازم است.

رئیس کمیسیون گردشگری استانداری همدان خواستار استمرار همین روحیه با تعامل و همدلی همگان ذیل سیاست‌های توسعه گرایانه حوزه گردشگری دولت سیزدهم در استان شد و اضافه کرد: با این روند، ان شاالله در آینده نزدیک شاهد روزهای خوبی برای اقتصاد و فرهنگ این دیار خواهیم بود و گردشگری نقش خود را در درآمدزایی و شکوفایی اقتصاد استان همدان پیدا خواهد کرد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.