همزمان با دهه مبارک فجر، مرکز نوآوریهای شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) با هدف دستیابی به فناوریهای نوین افتتاح شد.
این مرکز بهمنظور تقویت زیستبوم نوآوری خدمات پس از فروش خودرو و صنایع مرتبط با هدف توسعه فناوریهای نوین تاسیس شد تا در راستای مسئولیت اجتماعی خود با رویکردی تعاملی ضمن ایجاد زمینه رشد و توسعه فردی و سازمانی مجموعههای دانشبنیان بهصورت همزمان از دانش ایجادشده در این مراکز در چرخه فعالیتهای خدمات پس از فروش ایرانخودرو بهرهمند شود و درعین حال بهتوسعه و رشد بازار محصولات فناورانه و دانشبنیان کمک کند.
این امر با حمایت معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری و مشارکت نخبگان دانشگاهی، مراکز نوآوری و پژوهشی، پارکهای علم و فناوری، هستههای دانشبنیان بخشخصوصی و دولتی و شتابدهندههای نوآوری صورت میگیرد و همکاری و حمایت شرکتهایی همچون ایساکو میتواند سبب استفاده از ظرفیت نخبگان این مراکز در داخل کشور شود.
مراسم آغاز رسمی این رویداد ۱۵ بهمنماه با حضور دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رئیسجمهور و مدیران ارشد شرکت ایساکو برگزار و ضمن امضای تفاهمنامه محورهای همکاری مشترک از دو دستاورد فناورانه و دانشبنیان این مرکز رونمایی شد.
از دیگر ماموریتهای مرکز نوآوریهای شرکت ایساکو، در اختیار گذاشتن فضای کار اشتراکی، امکانات سختافزاری و نرمافزاری بهمنظور پرورش افراد و گروههای فناور، ایجاد زمینه فعالیتهای گروهی آموزشی در قالب برگزاری بوتکمپ، کمک بهتوسعه پایدار و کاهش ریسک شکست استارتآپها، ایجاد و تقویت فرصتهای توسعه ارتباطات، شبکهسازی بین کارآفرینان، تیمها و نهادهای سرمایهگذار و صنایع کلیدی است.
مرکز نوآوریهای ایساکو، امکانات لازم برای ایدهپردازی و طی شدن فرآیند تبدیل ایده بهمحصول را در حوزههای مختلف موضوعی از قبیل هوش مصنوعی، بلاک چین، اینترنت اشیا، خودروهای برقی و واقعیت مجازی در راستای ارائه خدمات نوین در اختیار صاحبان ایده قرار میدهد.
منبع: دنیای خودرو