شرایط اخذ بورسیه از کشور ترکیه راه ها و شرایط آسان اخذ

شرایط اخذ بورسیه از کشور ترکیه راه ها و شرایط آسان اخذ

مقاله حاضر به بررسی جزئیات مهم بورسیه‌ های تحصیلی ترکیه می ‌پردازد و به دانشجویان بین ‌المللی کمک می ‌کند، تا اطلاعات لازم را درباره شرایط و مزایا، فرآیند درخواست و نکات کلیدی مربوط به بورسیه‌ های تحصیلی ترکیه را بدست آورند. با خواندن این مقاله، شما قادر خواهید بود بهترین راه ‌ها را برای انتخاب و درخواست بورسیه‌ را با توجه به شرایط خود، شناسایی کنید.

انواع بورسیه تحصیلی

در کشور ترکیه انواع بورسیه های تحصیلی وجود دارد که مهمترین آن ها تورک بورسلاری و بورسیه درصدی از جانب دانشگاه می باشد. ما در خصوص هر یک از این بورسیه ها اطلاعات کاملی را در اختیارتان می گذاریم.

تورک بورسلاری

تورک بورسلاری که خیلی ها با عنوان بورسیه فول فاند می شناسند، بورسیه ای است که از جانب دولت ترکیه ارائه می شود. این بورسیه شرایط تحصیل به صورت کاملا رایگان را فراهم می کند. افرادی که موفق به کسب تورک بورسلاری می شوند علاوه بر رایگان بودن هزینه های تحصیل، هزینه های خوابگاه آن ها نیز رایگان می باشد. همچنین مبلغی را به عنوان حقوق معیشتی برای هزینه های جانبی مانند هزینه های حمل و نقل و ایاب ذهاب دربافت می کنند. شما می توانید برای تمامی مقاطع تحصیلی درخواست بورسیه کنید.

برای دریافت تورک بورسلاری شما باید دو مرحله مهم را پشت سر بگذارید. مرحله اول مربوط به بارگذاری مدارک و ثبت نام در سایت می باشد. در مرحله دوم شما به مصاحبه دعوت می شوید. در این مرحله از شما سوالاتی در مورد پروپوزال و رزومه و مدارکی که در سایت بارگذاری کردید پرسیده می شود. در صورت گذراندن این دو مرحله شما مجاز به دریافت بورسیه کشور ترکیه می شوید.

بورسیه درصدی

بورسیه درصدی، بورسیه ای است که توسط دانشگاه های خصوصی ارائه شده و هر دانشگاه به طور جداگانه برای دانشجویان برتر خود در نظر گرفته است. در این بورسیه شما شامل تخفیف در شهریه در درصد های مختلف (20 تا 100 درصد) می شوید. اگر شما از طریق معدل و بدون آزمون در این دانشگاه پذیرش گرفته اید، برای کسب این بورسیه باید دارای نمرات و رزومه خوبی باشید. و اگر در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده و پذیرش گرفته اید، باید رتبه خوبی داشته باشید تا شامل بورسیه شوید. هنگام ثبت نام شما می توانید درخواست بورسیه خود را ثبت کنید و دانشگاه پس از بررسی سوابق تحصیلی و مدارک شما، اعلام می کند که آیا شما مشمول بورسیه می شوید یا خیر.

بورسیه 100 با موسسه تحصیلی نبولا

یکی از مهم ترین دغدغه متقاضیان تحصیل در ترکیه، شهریه های بالای دانشگاه های خصوصی می باشد. اما موسسه ما این امکان را به شما می دهد تا بتوانید با هزینه کمتر در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازید. موسسه ما به دلیل سابقه کاری موفق و بالا توانسته با بسیاری از دانشگاه های ترکیه در این خصوص همکاری کند. افرادی که از طریق موسسه تحصیلی نبولا در این دانشگاه ها ثبت نام کنند، شامل بورسیه 100 درصد می شوند. یعنی شما با پرداخت مبلغ جزئی در ثبت نام، هیچ شهریه ای در طول تحصیل خود پرداخت نخواهید کرد و تحصیل آن ها رایگان است. شما می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان موسسه ما در ارتباط باشید.

شرایط شرکت در ترکیه بورسلاری

برای ثبت نام در تورک بورسلاری دو شرط مهم وجود دارد. اولین مورد مربوط به سن متقاضی و دومین مورد مربوط به معدل تحصیلی می باشد.

شرایط سنی

مقطع کارشناسی (لیسانس): زیر ۲۱ سال

مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس): زیر ۳۱ سال

مقطع دکتری: زیر ۳۵ سال

شرایط معدل

برای متقاضیان مقطع لیسانس (کارشناسی)، شما نیاز به معدل 14 یا بیشتر دارید.

برای متقاضیان مقطع فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) و دکترا، شما نیاز به معدل 15 یا بیشتر دارید.

برای متقاضیان رشته ‌های پزشکی، دندانپزشکی و دارو، شما نیاز به معدل 18 یا بیشتر دارید.

نکته: متقاضیان درخواست در مقطع دکتری و ارشد حتما باید فارغ التحصیل شده و با در دست داشتن مدرک مقطع قبلی خود درخواست خود را ثبت کنند.

نکته 2 : دانش آموزانی که در مقطع دوازدهم به تحصیل می پردازند برای بورسیه در مقطع کارشناسی، می توانند با بارگذاری مدارک ترم اول خود و برگه اشتغال به تحصیل، درخواست خود را ثبت کنند.

شانس قبولی در بورسیه دولتی ترکیه

یکی از پر تکرار ترین سوالات متقاضیان بورسیه، در مورد شانس قبولی می باشد. عوامل متعددی وجود دارد که شانس قبولی در تورک بورسلاری را افزایش می دهد. که در اینجا به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

تجربه چندین ساله ما در ثبت نام دانشجویان و دانش آموزان مختلف در تورک بورسلاری، نشان می دهد که افرادی که دارای معدل بالای 18 و حتی 19 هستند شانس بیشتری برای قبولی در تورک بورسلاری را دارند. چرا که رقابت از کشور های مختلف برای دریافت این بورسیه زیاد است و دانشگاه ها فقط افراد برتر را انتخاب می کند.

موارد دیگری مانند داشتن مدرک زبان، پروپوزال قوی، سوابق تحصیلی عالی، نوشتن انگیزه نامه حرفه ای و حتی داشتن تقدیرنامه ها مدال ها و مدارک در حوزه های مختلف شانس قبولی شما در بورسیه را افزایش می دهد.

پیشنهاد و تجربیات نبولا

با توجه به فعالیت چندین ساله ما در این زمینه، تجربه ثابت کرده است که قبولی در بورسیه دولتی ترکیه بسیار دشوار می باشد. چرا که رقابت بسیار سخت بوده، تعداد متقاضی در سراسر جهان زیاد بوده و همچنین دانشگاه ها ظرفیت بسیار محدودی را برای این بورسیه در نظر گرفته اند. بنابراین احتمال قبولی در این بورسیه پایین است. این بورسیه تنها به افرادی که رزومه و پروپوزال قوی و سوابق تحصیلی خیلی خوبی دارند توصیه می شود تا شانس خود را امتحان کنند.

پیشنهاد ما به داوطلبان تحصیل در دانشگاه های ترکیه، استفاده از بورس 100 درصد است که توسط موسسه نبولا ارائه می شود. این بورس مزیت های زیادی دارد. شما می توانید با دریافت بورس 100 و پرداخت مبلغی جزئی به دانشگاه در ابتدا، بطور رایگان در بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه تحصیل کنید. همچنین در هزینه و زمان خود صرفه جویی کرده اید و می دانید که بطور حتمی در دانشگاه دلخواه خود تحصیل خواهید کرد.

موسسه تحصیلی در خارج نبولا دارای مشاوران و کارشناسان مجرب و خبره می باشد. شما می توانید برای رفع ابهامات ذهنی خود و کسب اطلاعات جامع تر در خصوص انواع بورسیه با توجه به شرایط خود از طریق راه های ارتباطی، با مشاوران ما در تماس باشید. ما اینجا هستیم تا شما در این مسیر راهنمایی کنیم.

راه های ارتباطی:

شماره تماس موسسه: 33430130-044 / 33430138-044

شماره همراه: 09359961770

سایت های موسسه: تحصیل-درخارج.com / اعزام-دانشجو.com

پیج اینستاگرام: nebula.yos / nebulaart1 / paaziresh

پایان رپرتاژ آگهیمنبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.