دشمن به دنبال بزرگنمایی برخی از مسائل در قم است

دشمن به دنبال بزرگنمایی برخی از مسائل در قم است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر چهارشنبه در گردهمایی رؤسا و مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار کرد: افرادی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند می‌بایست به این امر باور داشته باشند که در این صورت برنامه ریزی ها و اقدامات مؤثر واقع خواهد شد.

استاندار قم افزود: عاشورا نیز بر پایه باور رخ داد و امیدواریم در ایام هفته امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ سازی این فریضه الهی در جامعه جدی گرفته شود.

شاهچراغی بیان داشت: متأسفانه برخی از البسه‌هایی که در شهر قم عرضه می‌شود مناسب فرهنگ اسلامی نیست که در این بخش باید اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های از جمله صمت و اماکن صورت پذیرد.

وی گفت: با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تولیدات سالم و اسلامی در قم مذاکراتی صورت گرفته و در این زمینه مقدماتی نیاز داریم که امیدواریم با همراهی نهادهای مختلف فرهنگی این امر محقق شود.

استاندار قم بیان داشت: کار در عرصه امر به معروف و نهی از منکر دشوار اما شدنی است که مدیران و دبیران امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های استان قم در این زمینه باید ورود جدی داشته باشند.

شاهچراغی با بیان اینکه هر سازمانی جامعه هدف درونی و بیرونی دارد و مدیران دستگاه‌ها باید برای هر دو بخش برنامه ریزی داشته باشند.

وی گفت: برای بخش‌های خصوصی شامل اتحادیه‌ها، صنوف و گروه‌های صنفی و مردمی نیز باید اقداماتی صورت گیرد و برخی از ظرفیت‌های مردمی در قم قابلیت‌های فرا استانی است که باید از این توانمندی‌ها استفاده شود.

استاندار قم تصریح کرد: در موضوع اهمیت و ضرورت حجاب و عفاف و موضوعات فرهنگی و اجتماعی کسی تردیدی ندارد و در این عرصه باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده حداکثری صورت گیرد.

شاهچراغی بیان داشت: قم به حسب ظاهر همانند سایر استان‌ها است و شرایط آنان را دارد که البته این امر یک روی سکه است اما بخش مهمتر قم، نقش و اثرگذاری و جایگاه این شهر است که مرکز تشییع و انقلاب اسلامی است.

استاندار قم ادامه داد: مؤسسات دینی و فرهنگی زیادی در قم مشغول فعالیت هستند و حوزه علمیه قم در این شهر استقرار یافته است و بسیاری از طلاب کشورهای دیگر در قم مشغول به تحصیل هستند که این امر نشان از جایگاه ویژه قم است.

نهادها نباید از رسالت فرهنگی خود غافل شوند

شاهچراغی افزود: دستگاه‌های مسئول در حوزه نظامی و قضائی باید به وظیفه خود در راستای رعایت هنجارها عمل کنند از طرف دیگر نهادها نیز نباید از رسالت فرهنگی خود غافل شوند.

وی عنوان داشت: بخش عمده‌ای از جهاد تبیین باید در عرصه میدانی ظهور و بروز پیدا کند و در این زمینه باید از ظرفیت‌های مؤسسات فرهنگی و دینی استفاده شود.

وی با بیان اینکه بر استفاده از دچار در ادارات استان قم تاکید داریم افزود: دشمن تلاش دارد برخی از مسائل در قم بزرگنمایی شود که القای آغاز کرونا از قم و سایر موضوعات اخیر از جمله آنان بوده است.

استاندار قم تاکید کرد: انقلاب اسلامی امروز در جهان اثر گذار است و نباید به بهانه برخی از اقدامات از سوی معاندین، ناامیدی در جامعه صورت گیرد و ملت بزرگ ایران در راستای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در میدان حضور دارند و از مسیری که برگزیده اند عقب نشینی نخواهند کرد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.