—————- رپرتاژ آگهی —————–
اگر شما هم به عنوان یک وبمستر آنلاین شاپ، دغدغه افزایش فروش سایت خود را دارید، میخواهیم در ادامه این مطلب راهکارهایی را بیان کنیم که میتوانند مهمترین چالش این حوزه یعنی عدم اعتماد را برطرف کنند. در ادامه با یک ریشه یابی در خصوص علت پایین بودن فروش کسبوکارهای آنلاین، با ما باشید تا 3 روش مهم برای مقابله با آن را بیان کنیم.
فروش سایت مهم ترین دغدغه آنلاین شاپ ها
با گسترش فضای مجازی، بسیاری از کارها سادهتر از آنچه فکر میکنید شدهاند. به عنوان مثال، پیدا کردن خانه، خرید، اخذ نوبت و غیره. این تغییرات عمدتا در ارائه خدمات به مشتری ایجاد شده و آن را تسهیل کرده است. هرچند سادهتر شدن این فرآیندها در فضای مجازی، بسیاری از خریداران را به فضای مجازی کشانده است، اما شاهد آن هستیم که بسیاری از پلتفرمهای آنلاین همچنان دغدغه فروش را دارند. اما علت این موضوع چیست؟
اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم، باید بدانید که فضای مجازی یک محیط غیرواقعی است که شما با افراد حقیقی در آن سروکار ندارید. در نتیجه اعتماد کردن به وب سایتهایی که خدمات یا محصولاتی را ارائه میکنند، راحت نیست. از سوی دیگر، کلاهبرداریهایی که در این محیط رخ داده، منجر به حساستر شدن مشتریان شدهاند.
در نتیجه این موضوعات شاهد آن هستیم که اکثر کاربران تنها برای دریافت یکسری خدمات خاص به فضای مجازی مراجعه میکنند. همچنین حضور آنها تنها در سایتهای مشخص (شناخته شده) میباشد. با ریشه یابی این موضوع، میخواهیم 3 راهکار و نکته کاربردی و در عین حال ساده را برای شما تشریح کنیم که میتوانند مخاطب شما را در این بخش متقاعد به دریافت خدمات یا محصولات از پلتفرمتان کنند.
3 تکنیک ساده و کاربردی برای افزایش فروش سایت
اگر شما هم به عنوان یک وبمستر و فروشنده در فضای مجازی فعالیت میکنید و میخواهید فروش سایت خود را بیشتر کنید، با توجه به چالشی که در بخش قبل بیان کردیم، میتوان 3 راهکار را پیشنهاد کرد که عبارتند از:
طراحی سایت فروشگاهی جذاب و بهبود تجربه کاربری
75% از کاربران، اعتبار سایت را از روی طراحی آن قضاوت میکنند. از میان تمام کاربران ورودی، 94% آنها اولین برداشت خود را با مشاهده دیزاین سایت خواهند داشت. طراحی سایت از جمله اولین اقداماتی است که میبایست برای راه اندازی کسبوکار آنلاینتان انجام دهید. به همین خاطر بسیاری از افراد از اهمیت آن غافل هستند؛ در حالیکه این موضوع منجر میشود تا مشتریان جدیدی که به سمت برند شما جذب میشوند را از دست بدهید. در واقع مهمترین اثر طراحی سایت که باید جذاب، مدرن و منطبق بر اصول UI/UX انجام شود، جلب اعتماد کاربر و ترغیب او به خرید از پلتفرم شما است. بنابراین ارزش صرف هزینه طراحی سایت فروشگاهی را دارد.
تکنیکهای مختلفی را میتوان برای طراحی سایت فروشگاهی اصولی عنوان کرد که برخی از مهمترین آنها استفاده از رنگهای هارمونیک، درج فضای خالی، طراحی مینیمال، بولد کردن باتنهای CTA و ارائه پشتیبانی زنده است. همچنین در بخش بهبود تجربه کاربری میتوان به سادهتر کردن محیط سایت، بیشتر کردن سرعت بارگذاری و ناوبری آسان یا دسترسی سریع به صفحات مهم مانند محصول، آرشیو و غیره اشاره کرد.
هرکدام از این موارد میتوانند طراحی سایت را به عنوان راهکاری برای افزایش فروش سایت با بازدهی بیشتری همراه کنند. شما میتوانید با سرمایه گذاری و پرداخت هزینه طراحی سایت فروشگاهی، از این پلتفرم برای سالها استفاده کرده و شروع قدرتمندی داشته باشید.
درج نمادها و مجوزها
اگر به وب سایتهای فروشگاهی معتبر نگاهی انداخته باشید، خواهید دید که نمادها و مجوزهایی در انتهای سایت درج شدهاند. شما هم میتوانید با درج این نشان وارهها در انتهای سایت خود، حس بی اعتمادی را تا حد بسیاری برطرف کنید.
از جمله نمادهایی که میتوان برای کسبوکارهای فضای مجازی اشاره کرد عبارتند از:
– اینماد که نشان اعتماد و ثبت شدن مشخصات کسبوکار شما در سامانه اینماد است.
– کسبوکارهای اینترنتی که با نماد اتحادیه کسبوکارهای کشوری شناخته میشود.
– نماد درگاههای پرداخت. در صورتی که از درگاه پرداخت استفاده میکنید، میبایست برای احراز هویت در شرکت ارائه دهنده این خدمات اقدام کنید. حال میتوانید نسبت به اخذ درگاه پرداخت و نماد آن اقدام کنید.
– مجوز ساماندهی که به کسبوکارهای دیجیتال و نرم افزارها ارائه میشود.
همچنین یک ترفند دیگر در این بخش برای آنکه اعتماد کاربر را به صورت کامل جذب کنید، فعال کردن گواهی SSL است. در غیر این صورت، کاربر سایت شما را با ارورهای امنیتی در هنگام ورود و در کنار لینک سایت مشاهده میکند که منجر به خروج کاربر در همان لحظات ابتدایی خواهد شد.
پروموت کردن سایت با سئو
سومین و یکی از مهمترین راهکارهایی که امروزه در بسیاری از پلتفرمهای مجازی استفاده میشود، پروموت کردن سایت با سئو است. در این روش تمام تمرکز وبمستر برای ارتقا کیفیت پلتفرم خود مطابق با چهارچوبهای موتور جستجو میباشد. به عنوان مثال میتوان به افزایش کیفیت محتوا، تولید محتوا، بهینهتر کردن سرعت سایت، رفع مشکلات فنی و تکنیکال سایت و مواردی از این قبیل اشاره کرد.
شما میتوانید با سئو، سایت خود را در مدت 3 ماه الی 2 سال به رتبههای برتر گوگل برسانید. چنین دست آوردی میتواند نرخ کلیک سایت شما را در حداقلترین حالت به بیش از 25 الی 33 درصد از کل کاربرانی که کلمات کلیدی حوزه شما را جستجو میکنند، برساند. چنین نتایجی به خصوص در کلمات کلیدی پولساز مانند "خرید + کالای مدنظر کسبوکار شما" فروش سایتتان را نیز تا این اندازه افزایش خواهد داد.
برخی از ترفندهای سئویی که میتوانند فروش سایت شما را بیشتر کنند، عبارتند از:
– درج محتواهای تبلیغاتی به صورت رپورتاژ در سایتهای پربازدید و رقیب.
– ایجاد کمپینهای گوگل ادز برای نمایش صفحات مهم سایت در لینکهای اولیه به طور موقت.
– تولید محتوای ترند، مقایسهای و با موضوعاتی که میتواند کنجکاوی مخاطب را برانگیزد. شما میتوانید محتواهای خود را با ایجاد نیاز در مخاطب و پیشنهاد محصولات خود به سمت خرید توسط کاربر سوق دهید.
سئو در 2 بخش برای رفع چالش فروشی که در ابتدای مقاله گفتیم کمک میکند. اول افزایش آگاهی و محبوبیت برند (برندسازی) و دوم، دیده شدن در رتبههای بالا که هردو آنها منجر به افزایش اعتماد مخاطب خواهند شد.
اگر با مفاهیم اولیه تولید محتوا آشنایی ندارید، میتوانید دوره آموزش سئو رایگان را در مجموعه SEOEDU مشاهده کنید.
آموزش طراحی و سئو سایت برای آنلاین شاپها
همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، بیشتر راهکارهای ارائه شده مربوط به بهینه سازی سایت و سئو بودند. از آنجایی که ممکن است هزینه طراحی سایت فروشگاهی و یا دریافت خدمات سئو بالا باشد، بهترین راه حل آن است که به یادگیری این مهارتها اقدام کنید. در نتیجه میتوانید علاوه بر مدیریت انلاین شاپهای خود، برای ارائه این خدمات به کسبوکارهای مجازی دیگر نیز اقدام نمایید و از این طریق کسب درآمد کنید.
ما در مجموعه SEOEDU آموزشهای مفصلی را برای راهنمایی وبمسترهای سایت فروشگاهی تدارک دیدهایم. از آموزش سئو رایگان برای راهنمایی مقدماتی کاربران در قالب مقاله و مینی دوره گرفته تا دورههای جامع سئو و سئو مخصوص کسبوکارهای آنلاین. همچنین در کنار این آموزشها، دورهای برای طراحی انواع سایتها نیزی ارائه میشوند که شما میتواند با دریافت این آموزشها، از پشتیبانی، جلسات کوچینگ و دورههای افزایش سرعت سایت نیز بهره ببرید.
همچنین صاحبین کسبوکارها میتوانند برای دریافت خدمات سئو، طراحی سایت و تولید محتوا، ایجاد کمپینهای تبلیغاتی گوگل و مشاوره سئو از خدمات این مجموعه نیز استفاده کنند.
منبع: ايتنا