امام جمعه رامهرمز: هنوز جانمایی دقیق برای مسکن مهر انجام نشده است

امام جمعه رامهرمز: هنوز جانمایی دقیق برای مسکن مهر انجام نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، حجت‌الاسلام سید محمدحسین میری ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رامهرمز در مصلای اباصالح المهدی(عج) این شهر با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: گریه ما بر امام حسین(ع) هر چند دارای ابعاد عاطفی است ولی در اصل یک گریه سیاسی است که در طول تاریخ علیه ظلم و استکبار سیل راه انداخته است.

وی گفت: هیئت و عزاداری برای امام حسین(ع) زمانی ارزش پیدا می‌کند که در برابر دنیای ظالمان بایستد و همین است که کفار را از جریان عاشورا مرعوب کرده و اگر در حد عزاداری و گریه باشد و با ظالمان کاری نداشته باشد این عزاداری و گریه مقبول و مطلوب استکبار هست و آن را تبلیغ می‌کند.

امام جمعه رامهرمز با برشمردن دلایل نیاز جامعه به حکومت تصریح کرد: جامعه نیاز به حکومت دارد و هدف از حکومت باید قسط و عدل باشد و غیر از این حکومت طاغوت است و در برابر آن باید ایستاد.

وی بیان کرد: برغم تلاش مذبوحانه رسانه‌ای دشمن جهت کمرنگ کردن حضور مردم در عاشورا ولی شاهد بودیم که در دهه اول محرم حضور پرشکوه مردم و جلسات وعظ و خطابه و همچنین جلسات قرآنی بیانگر شکست عملیات دشمن است و جوانان در این زمینه حماسه‌سازان اصلی بودند.

میری خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی جلوه شکوه و عظمت حرکت اباعبدالله الحسین(ع) را به چشم خواهیم دید و چنین عزاداری و گریه است که دشمن را به هراس انداخته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ رامهرمز گفت: فرهنگی عاشورایی است که از دل هیئت، کمک‌های مومنانه و همچنین حرکات جهادی را سامان می‌دهد و ما شاهد بودیم در بازگشت زائران اربعین و همزمان‌ شدن با زلزله کرمانشاه، به‌جای بازگشت به خانه به سمت مناطق زلزله‌زده حرکت کردند و به کمک رسانی مشغول شدند.

امام جمعه رامهرمز گفت: فتنه‌های دشمن در نطفه خفه شده و اقدامات ضد فرهنگی آنان در ایام عزاداری اباعبدالله(ع) با درایت و تدبیر وعاظ و مداحان ما خنثی شد و امیدواریم این تبیین و این جهاد فرهنگی همچنان ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به معضل اقتصاد و مسکن در جامعه بیان کرد: بدون ایجاد زمینه برای ازدواج نمی‌توان شاهد گسترش ازدواج در بین جوانان باشیم.

میری درباره برخی از مشکلات رامهرمز نیز گفت: وفتی که هنوز جانمایی دقیق برای مسکن مهر صورت نگرفته و تاسیسات لازم از قبیل آب و برق و دیگر نیازها برطرف نشده باشد نمی‌توان در این خصوص شاهد شکوفایی و گسترش باشیم ولی با وجود تمام اینها باید به لطف و فضل الهی امیدوار بود.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.