نگذاریم تجربه مشروطه تکرار شود

نگذاریم تجربه مشروطه تکرار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سوق حجت الاسلام مهدی کیانی اصل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر سوق اظهار کرد: شکست دشمن در جنگ روانی برای اختلال در مراسم عزاداری حسینی«سیاه نپوشید»، «به حسینیه نروید»، «در هیئت‌ها دیده نشوید» و «نذری ندهید» در قالب کمپینی به نام «تحریم محرم» پرده جدید سناریوی دشمنان ملت ایران بود که از مدت‌ها قبل از ایام محرم آغاز شده بود.

وی گفت: اعضای شبکه‌ گسترده‌ تروریستی که قصد انجام اقدامات متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، کردستان و مازندران را داشتند، بازداشت شدند.

کیانی بیان کرد: مرحله تکمیلی این نقشه هم با طراحی صهیونیست‌ها در صحنه‌های اهانت به قرآن کریم جلوه‌گر شد، اما نه تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد نکرد بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیئات مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی و مجالس عزاداری در اقصی نقاط کشور علی‌رغم گرمای شدید هوا و آفرینش صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد که علی‌رغم تبلیغات وسیع و فضاسازی‌های گسترده و صرف هزینه‌های هنگفت باز هم در برابر فرهنگ عاشورا که با جان‌ها و قلب‌های شیعیان درآمیخته شکست خوردند و این شکست‌ها تکرار خواهدشد.

وی گفت: طی سال‌های اخیر کشورهای مختلف آموخته‌اند از طرق گوناگون سیاسی و اقتصادی، بر تحریم‌های آمریکا غلبه کنند. در بُعد اقتصادی، کشورهای مختلف مورد تحریم از جمله ایران، روسیه، چین و ونزوئلا تلاش کرده‌اند که همکاری‌های اقتصادی میان خود را تقویت کنند و حتی در معاملات، ارزهای دیگر را جایگزین دلار کنند

کیانی گفت: خطر افتادن هژمونی آمریکا و کاهش ارزش دلار به‌دلیل تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای مختلف اکنون به دغدغه جدی بسیاری از مقامات واشنگتن و کارشناسان تبدیل شده است و آنان ضمن اخطار نسبت به این موضوع، خواستار تغییر سیاست‌های واشنگتن شده‌اند.

وی افزود: جایگزینی دلار با ارزهای دیگر و تعمیق روابط اقتصادی کشورهای تحریم‌شده با یکدیگر عملاً باعث تضعیف دلار شده و این به‌معنای تضعیف جایگاه اقتصادی آمریکا در جهان است.

کیانی تصریح کرد: بن گویر و نتانیاهو تلاش می‌کنند تا با راهپیمایی پرچم و شهرک‌سازی، طرح یهودی‌سازی را در کرانه باختری محقق کنند اما گروه‌های مقاومت اجازه چنین پروژه‌ای را نخواهند داد و هشدار داده‌اند که اگر دشمن دست از پا خطا کند، تمام سرزمین‌های اشغالی را موشک‌باران خواهند کرد و به گفته دبیرکل جهاد اسلامی این‌بار مقاومت فلسطین و حزب‌الله لبنان در کنار هم خواهند ایستاد و این می‌تواند برای تل‌آویو بحران‌زده که توانی برای جنگیدن در چند جبهه ندارد، گران تمام خواهد شد.

وی افزود: کودتای صورت‌گرفته در نیجر را می‌توان یک حرکت جدید مردمی در آفریقا دانست؛ چراکه پایان سلطه برتری آمریکا و فرانسه را در این کشور نشانه رفته است. حرکتی جدید که ارتش نیجر در کنار مردم، آن را تکمیل‌تر کرد.

کیانی ادامه داد: خبر، تحلیل و مجموعه اطلاعات در جامعه به مصابه هوایی است که انسان از آن استنشاق می‌کند بنابراین رسالت صاحبان رسانه (تریبن‌دارها) به معنی الاعم، و خبرنگاران به معنی‌الاخص که متولیان تأمین هوای تنفسی جامعه هستند در تلاش برای صحّت کارِ رسانه‌ایشان بسیار مهم است.

هفت توصیه اخلاقی در فعالیت رسانه ای

وی گفت: پرهیز از عادات غلط رسانه‌ها مثل ترویج سوءظن و …پرهیز از انتشار حرف‌های نادرستِ غفلت‌زایِ از دشمن پرهیز از شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی، پرهیز از کدر کردن فضا به نام شفافیت، پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی، پرهیز از اتهام‌زنی و اشاعه آن پیش از اثبات جرم، پرهیز از عیب‌جوییِ بی‌منطق و اتهام‌زنی به نام نقد اصلاح تاریخ مشروطه یکی از مقاطعی است که ائمه جمعه باید اشرافی عالمانه بر وقایع آن داشته باشند. چرا که یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های ائمه جمعه، ممانعت از تکرار تجربه تلخ مشروطه است و امام خمینی(ره) در این خصوص چنین هشدار می‌دهند: «روحانیت مسئول است، نمى‌تواند کنار بنشیند… به عهده علما و خصوصاً ائمه جمعه‌ است، که همه دست در دست یکدیگر بدهند تا انقلاب محفوظ بماند؛ و مثل زمان مشروطیت نشود… و عده‌اى که با اسلام سر و کار ندارند به نام اسلام و پیروى از آداب اسلامى روى کار بیایند.

وی گفت: تاریخ مشروطه در یک خط عبارت از این است که علما رهبری نهضت و هدایت توده‌های مردم را بر عهده گرفتند اما نفوذی‌ها، بیگانگان، استعمار و دنیای غرب در میان راه این جریان را منحرف کردند. به لطف خدا این قضیه در جریان انقلاب اسلامی علیرغم وجود توطئه‌های فراوان محقق نشد؛ یعنی رهبری امام(ره) و بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب به گونه‌ای بود که تجربه مشروطه تکرار نشد و علی‌رغم کارشکنی‌ها و حوادث بسیار، نقش رهبری و ولایت فقیه در حفظ ارکان و اساس نهضت و نظام بی‌بدیل بوده است باید مراقب و مواظب باشیم که تجربه مشروطه تکرار نشود.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.